Már napokkal ezelőtt elismerte a Mitsubishi, hogy japán belpiacos városi mikroautók (kei car) fogyasztási adataival trükközött, ezek nagy részét a Nissan számára készítette a gyártó.
Az egyre újabb és újabb információk megjelenésével párhuzamosan ötven százalékot zuhantak a cég részvényei a tokiói tőzsdén, és azóta ugyan elkezdődött egy kis erősödés, elemzők szerint a 3,8 milliárd dolláros (1050 milliárd forint) veszteséget nehéz lesz kezelni.
"Ezt az ügyet úgy kezelem, mint olyat, amely a cég egész létezését befolyásolhatja" - mondta a Mitsubishi elnöke, Aikava Tecuro, aki a botrány rendezése után valószínűleg lemond pozíciójáról. Később azonban ezeket a feltételezéseket alaptalannak nevezte, a japán Yomiuri és Mainichi lapok információi tehát nem felelhettek meg a valóságnak.
A legfrissebb hírek szerint a Mitsubishi már 25 éve alkalmaz olyan fogyasztásmérő módszereket, amelyek nem felelnek meg a japán előírásoknak. A botrányban összesen 625 ezer autó érintett. Elemzők szerint, ha további autókról derül ki, hogy manipulálták őket, a cég túlélése "nehézzé válhat". Másrészről igaz, hogy az autóiparban kicsinek számító Mitsubishi Motors a Mitsubishi Heavy Industries vállalatóriás része, ami jelentősen növeli esélyeit.