A Honda és az amerikai hatóságok is elismerték, hogy márciusban egy amerikai lány a Takata légzsákok hibájából vesztette életét Texasban. A 17 éves sofőr Fort Bend Country városában autózott Honda Civicjével, amikor hátulról belehajtott egy Honda CR-V-be.
Nem ment gyorsan, és a biztonsági övet is bekapcsolta, mégis életét vesztette, mert egy kirobbanó fémszilánk kilyukasztotta a légzsákot, utána pedig elvágta a lány nyaki ütőerét. Az áldozatot a helyszínre kiérkező hatóságok már holtan találták.
Eddig az USA-ban 10 halálos áldozatot követeltek a gyári hibás Takata légzsákok.
Kilencszer egy Hondában, egyszer egy Fordban vesztették életüket az autósok.
A Honda szóvivője szerint a mostani balesetben résztvevő Civic ismert tulajdonosait többször is próbálták értesíteni a légzsák visszahívási akcióról, de valószínűleg azért nem jutott el a lány családjához az üzenet, mert használtan vették a kocsit. Eddig a japán autógyártó 9,9 millió levelet, 11,9 millió képeslapot, 4,5 millió emailt küldött ki az autótulajdonosoknak, emellett a közösségi médiát is használta, valamint 12,8 millió direkt és automatizált telefonhívást is végzett annak érdekében, hogy minden érintett amerikai tudjon a veszélyről.
A Takata légzsákok felfúvódásáért felelős pirotechnikai eszköz baleset esetén felrobban, ami azt eredményezi, hogy
apró fémszilánkok válnak le nagy sebességgel az utastér irányába,
amelyek életveszélyes sérüléseket okozhatnak. A meghibásodást az okozza, hogy a felfújó pirotechnikai eszköz robbanótölteteként alkalmazott ammónium-nitrátot nem keverték nedvességszívó anyaggal. A töltet emiatt nedvesség-lecsapódásnak volt kitéve, amit a szerkezet kivitele nem tudott megakadályozni.
Amerikában eddig már 100 sérülésért felelősek a Takata légzsákjai a halálesetek mellett. Márciusban az amerikai márkaszervizek 7,5 millió hibás légzsákot cseréltek ki, mintegy harmadát annak a mennyiségnek, amiről decemberben derült ki, hogy visszahívják. A 28,8 millió amerikai autót érintő akció 14 autómárkát érint.