"A tranzakció mindkét fél számára előnyös, jelentős szinergikus és növekedési potenciált kínál" - jelentette ki Carlos Ghosn, a Nissan vezérigazgatója sajtókonferencián Yokohamában. A tulajdonosi együttműködés "fontos mérföldkő számunkra a közvélemény bizalmának helyreállításában" - tette hozzá Maszuko Oszamu, a Mitsubishi Motors vezérigazgatója.
A Mitsubishi Motors eladásai jelentősen csökkentek, amióta áprilisban ismertté vált, hogy számos modelljénél nem valós fogyasztási értékeket adott meg. A Nissannal kialakítandó tőkeközösség megerősíti a cég pénzügyi teherbírását és javítja sérült vállalati arculatát. A Nissan számára pedig a Mitsubishi jó délkelet-ázsiai piaci pozíciója és kiterjedt értékesítési hálózata jelent előnyt.
A Renault 43,4 százalékos részesedéssel rendelkezik a Nissanban, míg fordítva ez az arány 15 százalék.
A tulajdonrész vásárlással a Nissan lesz a Mitsubishi legnagyobb részvényese, gyengülnek ezáltal a Mitsubishi Corp. konglomerátumhoz fűződő kötelékei. A három márka együttesen 9,59 millió autót értékesített 2015-ben, közel megegyező mennyiséget a világpiacot vezető Toyota és Volkswagen mögött a harmadik legnagyobb General Motors eladásaival.
Sajtóértesülések szerint a tulajdonosi összefonódás mellett a két autógyár a következő generációs környezetbarát járművek fejlesztésében is együtt kíván működni. A Nissan és a Mitsubishi együttműködése 2011-re tekint vissza, amikor közös vállalatot állítottak fel miniautók fejlesztésére. Az együttműködés azonban nem terjedt ki kölcsönös tulajdonrész-szerzésre.
Az éppen a japán miniautó kategóriát (kei car) érintő üzemanyag-fogyasztási botrány kitörése után a Mitsubishi felfüggesztette a miniautók gyártását Okayama megyében működő üzemében. A 660 köbcentinél kisebb lökettérfogatú motorral rendelkező autók eladása emiatt mindkét autógyárnál a felére csökkent áprilisban, ugyanis a Mitsubishi a botrányban érintett négy modellből kettőt Nissan márkanév alatt gyártott.