A Mitsubishi Motors Corp. szerdán közleményben jelentette be, hogy valószínűleg a Japánban 1991-től előírt tesztelési eljárással össze nem egyeztethető kalkulációval állapították meg több modellnél is a fogyasztási értékeket.
Egy hónappal ezelőtt vált ismertté, hogy a Mitsubishi négy, kizárólag Japánban fogalmazott kei-car kategóriás, legfeljebb 660 köbcentis lökettérfogatú motorral rendelkező miniautó modelljénél a ténylegesnél
5-10 százalékkal kedvezőbb fogyasztási értékeket adott meg.
Japánban bizonyos fogyasztási érték alatt adókedvezményt élveznek a járművek. A módosított értékekből eredő károk felmérése és az esetleges kompenzáció lehetőségeinek a felmérése még folyamatban van.
A számításos fogyasztási érték megállapítása
a külföldön értékesített modelleket nem érinti,
mert minden piacon a helyben érvényes szabályok szerint állapítják meg a fogyasztást.
Az elkövetett hibákért "a vezetés nem háríthatja el magától a felelősséget" - közölte a szerdai sajtótájékoztatón Maszuko Oszamu vezérigazgató, hozzátéve, hogy a válságból kivezető út megtalálása és az autógyár jövőjének a biztosítása szintén a vezetés felelőssége.
Aikava Tecuró, a Mitsubishi Motors elnöke a tájékoztatón hangsúlyozta, hogy nem szisztematikus csalásról volt szó, a valótlan adatok alacsonyabb szinteken, egymástól függetlenül keletkeztek.