Csak finoman nyúlt a Citroen az aktuális C4 Picasso generációhoz, mivel a 2013-ban bemutatott, 300 ezer példányban fogyott típus már eddig is a legmodernebb külsejű kompakt egyterű volt a piacon. Sokan a Robotzsaru családi autójának nevezik egyedi, futurisztikus megjelenése miatt.
Enyhén áttervezték a hűtőmaszkot, a fényszórókat és a légbeömlőket, hátulra pedig már alapáron járnak a 3D-hatású LED-es lámpák. Az extralistán már fekete tetőt lehet rendelni a 4,44 méteres rövid változathoz, a 4,6 méteres, hétszemélyes Grand pedig ezüst tetősíneket kapott.
Az utastér négyféle stílusban kérhető, a 7 és 12 colos érintőképernyővel rendelkező infotainment rendszerhez a korábbinál gyorsabb, internetalapú navigáció is rendelhető, az elektromos csomagtartót pedig már úgy is ki lehet nyitni, ha a kulccsal a zsebben alálendítjük a lábunkat.
A vezetéstámogató rendszerek sora fáradtságra figyelmeztető, sebességkorlátozás-felismerő, sávtartó, holttér-figyelő és ráfutásra figyelmeztető rendszerrel, adaptív tempomattal, és vészhelyzetben automatikusan fékező városi koccanásgátlóval gazdagodott.
Újdonság, hogy a 130 lóerős, 1,2 literes Pure Tech benzinmotort már hatfokozatú automatikus váltóval is lehet párosítani. A 230 Nm nyomatékú kis benzinessel még a C4 Grand Picasso is megfutja a 201 km/h-t, az átlagfogyasztása pedig az optimista európai norma szerint csak 5,1 liter.