Szinte mindenki előtt ott van a kép, ahogyan Antall József levezeti a szentgotthárdi üzem szerelőszalagjáról az első Astra F-et, Az „Igaz barátja” szlogennel hirdetett típus az esztergomi Suzuki Swifttel együtt sokáig meghatározta az utcaképet. Nem véletlen, hogy a pénteki felvonulás sztárja az első legyártott magyar Opel volt, ami a Közlekedési Múzeum egyik állandó kiállítási darabja.
Most, a városligeti átépítések miatt egy raktárban tengeti napjait, és csak 859-et mutat a kilométerszámlálója. Nagyon ritkán mozdítják meg, a pénteki veteránfelvonulás távját viszont a múzeum engedélyével saját kerekein tette még, méghozzá a menet élén.
Érdekes kontrasztot adott, hogy a felvonulás legfiatalabb autóját (az Astra 1992. márciusi gyártású) rögtön a korelnök követte, egy 105 éves Opel Torpedo. Ennek a korán túl a története is érdekes, öt éve ugyanis önerejéből tette meg a bő ezer kilométeres Budapest–Rüsselsheim utat.
Rajtuk kívül további 25 veterán alkotta a menetet, ezek nagy része a szombati ingyenes Opel Családi napra is eljön a Hungaroringre. Különösen impozáns látványt nyújt az 1939-es Kapitan Cabriolet, a karosszériáját nem a gyár, hanem – a kor gyakorlatának megfelelően – egy önálló manufaktúra, a Hebmüller alkotta.
Rekordok, Kadettek, Manták sora kísérte a régiségeket, de egy elegáns Monza óriáskupé, egy és egy V8-as óriáscirkáló, a Diplomat B is feltűnt a sorban. Legtöbben a mini Corvette-nek is becézett GT-re voltak kíváncsiak (itt olvashat róla tesztet), amelynek modern interpretációját az idei Genfi Autószalonon mutatták be a nagyközönségnek. Jelzi az alkalom különlegességét, hogy a futurisztikus tanulmányautót most elhozták Magyarországra, és szombaton bemutatják a Hungaroringen.