A Párizsi Autószalonon kiderült, hogy Akio Toyodának, a Toyota vezérigazgatójának humora is van. Miután behívta a színpadra a finn versenyzőlegendát, megkérdezte tőle, hogy Mitsubishi- vagy Toyota-piros-e az inge.
A világ legnagyobb autógyártójának első embere – aki egyébként él-hal a motorsportért, és maga is versenyez – ezzel arra utalt, hogy a Mäkinen a 90-es évek végén zsinórban négyszer szerzett vb-címet a Mitsubishivel, az akkori Toyota-csapat nagy bánatára. Mäkinen annyira zavarba jött a kérdéstől a több száz újságíró és fotós előtt, hogy nem is tudott válaszolni, és utána is csak annyit tudott kinyögni, hogy viszonylag magabiztosan várja a jövő évi debütáló szezont.
A Toyota Gazoo Racing a Yaris WRC-vel áll rajthoz a jövő évi világbajnokságon, amely januárban, a Monte Carlo-ralival kezdődik. Két finn pilóta kap lehetőséget a bizonyításra, Juho Hänninen és Esapekka Lappi. Nem véletlen, hogy 17 év kihagyás után pont 2017-ben tér vissza gyári csapattal a japán gyártó, ugyanis jövőre jelentős szabályváltozások lépnek életbe, így pedig több esélyük lesz a Volkswagen, a Ford és a Hyundai ellen.
A 2017-es autók szélesebbek lesznek az ideieknél, az 1,6-os turbómotorok teljesítménye 300-ról kb. 400 lóerőre nő meg, ismét engedélyezik elektronikus aktív differenciálművet, és nagyobb szerepet kap majd a leszorítóerő is. A látványos külsejű Yaris WRC nem sokban hasonlít az utcai változathoz, és vélhetően nincs is sok közös alkatrészük.
Kisebb meglepetésre a gyári csapat főszponzora a Microsoft lett, az amerikai szoftveróriás nem csak anyagilag, hanem adatelemzési és felhő technológiájával is hozzájárul a csapat működtetéséhez.