Három évvel a világpremier után mutatkozott a hetedik Golf alaposan felfrissített változata, amely azonban
még nem a nyolcadik generáció,
az ugyanis csak 2019-ben érkezik meg.
Kívülről alig változott meg a Volkswagen sikerautója, lecserélték a lökhárítókat, a lámpatestek viszont csak belül kaptak új rajzolatot.
Már alapáron járnak a LED-es hátsó lámpák,
a szintén LED-technikájú fényszórókban kettős C alakú nappali fény jelent meg. Természetesen új felniket és színeket is kapott a Golf, ahogy az egy ráncfelvarrásnál elvárható.
Belül elsősorban az elektronikai rendszereket újította meg a Volkswagen, aminek azonnal látható jele a feláras, Passatból ismert, 12,3 colos digitális műszerfal bevezetése.
Teljesen új infotainment rendszerek is érkeztek 6,5–9,2 colos érintőképernyőkkel, a drágább változatok a hang és érintés mellett már
gesztusokkal (kézmozdulatokkal) is vezérelhetők,
ami azért nagy szó, mert ez a technológia eddig csak a 7-es BMW-hez volt elérhető.
A csúcsot jelentő Discover Pro infotainment rendszer HD felbontású képernyőt kap, a középkonzolon a hagyományos gombokat kapacitív panelek helyettesítik, amelyeket egy üvegburkolat alá rejtettek.
Teljes lett a vezetéstámogató rendszerek kínálata is,
a Torlódás asszisztens 60 km/h alatt teljesen át tudja venni az autó felett az irányítást,
ami főképp közlekedési dugókban könnyíti meg a vezető dolgát.
Az 1,4-es TSI motort az új fejlesztésű, 1,5 literes TSI Evóra cserélték, amely 150 és 130 lóerővel (Bluemotion) lesz választható, hivatalosan 4,9 és 4,6 literes átlagfogyasztással. Hozzájárult a kedvező fogyasztási értékekhez, hogy
részterhelésnél a motor lekapcsolja két hengerét,
a gyengébb változat pedig még annyival tud többet, hogy Miller-ciklus szerint is működhet, és változó geometriájú a turbója.
Erősödtek a GTI változatok is, a kétliteres TSI az alapváltozatban 230, az elektronikus önzáró differenciálművel szerelt Performance Editionben pedig 245 lóerőt ad le.
A régi hatfokozatú DSG automata váltót egy takarékosabb és gyorsabb hétfokozatú váltja le az erősebb motoroknál.
Fejlődött az elektromos e-Golf is, a hatótávolságát 300 kilométerre növelték az új akkumulátorral.
A frissített Golf előértékesítése már decemberben elkezdődik, az első példányok várhatóan tavasszal érkeznek meg a kereskedésekbe, az ígéretek szerint
az alapváltozatok a gazdagabb felszereltség ellenére nem drágulnak.