Áll a dízel VW-k visszahívása, többet fogyasztanak a Passatok
![passat](https://cdn.origo.hu/2023/12/l3Kz5qK9UdUVmHXNXTk61_KJNUaYifW6N-K-260o-A0/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ZkYmQ1NzgwOThjZDRjZWI4YzQ2MmI5MTJjOWUwYzY4.webp)
Az Automotive News német sajtóértesülésekre hivatkozva arról számolt be, hogy a Volkswagen azért halasztotta el a Passat dízelbotránnyal kapcsolatos visszahívását, mivel a tervezett módosítások növelik a kétliteres TDI motor fogyasztását.
Mint ismeretes, a Volkswagen-konszern 8,5 millió, Európában eladott dízel autójába épített be olyan szoftvert, amivel csak az emissziós teszteken teljesültek a NOx határértékek, a közúti forgalomban már nem. Az 1,2 és a 2,0 literes TDI motoroknak csak a szoftverét frissítik, az 1,6 literesben a szoftverfrissítésen kívül egy apró alkatrészt is elhelyeznek a szívócsőben.
A visszahívási akció első lépéseként a Volkswagen Amarok pickupok kétliteres dízelmotorjának szoftverét írták át. A második lépésben a 160 ezer Passatot hívták volna vissza Németországban, de most ezt elhalasztották.
A Volkswagen egyelőre tagadja, hogy a fogyasztásnövekedés állna a visszahívás elhalasztásának hátterében, a kiadott nyilatkozatukban
„puszta spekulációnak” nevezték ezt az információt.
Azt azonban elismerték, hogy jelenleg a német hatóságok azt vizsgálják, hogy a módosítások nem változtatták-e meg a zaját és a szén-dioxid kibocsátását (ami egyenesen arányos a fogyasztással) a kétliteres TDI motornak. A gyár szerint garantálniuk kell, hogy a zajszint, de különösen a szén-dioxid kibocsátás nem romlik a visszahívás után.
A Német Szövetségi Közlekedési Hatóság vizsgálata egy-két héten belül zárul, akkor pontosan kiderül, hogy hogyan változik a Passatok fogyasztása a visszahívási akciótól.