A minisztérium szerint
a Takata félrevezette a vásárlókat és az autógyártókat, hamis és manipulált légzsákteszt-adatokat közölve.
Még akkor is visszatartotta a japán cég a hibákkal kapcsolatos információkat, amikor sorozatos problémák merültek fel.
A Takata autógyártó partnerei - többek között a General Motors, a Chrysler, a Ford, a Honda, a Toyota, a Mazda, a Nissan, a Mitsubishi és BMW - szerte a világon mintegy
százmillió autót hívtak vissza a hibás légzsákok miatt. Ebből csak az Egyesült Államokban eddig csaknem 69 milliót.
A légzsákok felülvizsgálatára azért van szükség, mert előfordult, hogy nem fújódtak fel, vagy rosszul nyíltak ki, és emiatt elszakadtak, de olyan esetekről is tudni, hogy a légzsákokat felfújó pirotechnikai eszköz robbanótöltete idővel nedvességgel szívta meg magát, ami instabillá tette a vegyületet, és az eredetileg tervezettnél nagyobb erejű, repeszképző robbanást okozott.
A légzsákok meghibásodása miatt korábbi adatok szerint világszerte 16-an, az Egyesült Államokban 11-en meghaltak, és összesen mintegy 180-an megsérültek.
A Takata immár a harmadik egymást követő üzleti évet zárja veszteséggel.