A Lechner Tudásközpont új kutatásában az ország benzinkút-lefedettségét vizsgálta meg. Az adatok szerint 1990 után a gépkocsik számának növekedése a benzinkutak számának növekedését is eredményezte (1991-ben 2 015 455, 2015-ben pedig 3 196 856 személygépkocsit tartottak nyilván az országban).
Az utóbbi évek stagnálása azzal magyarázható, hogy az 1990-es évek második felére a töltőállomások már lefedték az országos úthálózatot. Ezután a kutak száma nem emelkedett tovább, a növekvő igényeket minőségi javulás és a benzinkutaknál lévő töltőpontok számának emelkedése kompenzálta.
A jó lefedettséget bizonyítja a benzinkút-elérhetőségi térkép, vagyis hogy az úthálózat egy adott pontjától milyen messze található a legközelebbi benzinkút – közúton mérve. A töltőállomások pontos térképi ábrázolása és a távolságszámítás a TeIR-ben elérhető helyadatbázis felhasználásával készült, amely 2015-ben 1701 benzinkutat tartalmazott. Az úthálózatból pedig csak az autóval járható, burkolt utakat vették figyelembe.
Az elemzés alapján a benzinkút-lefedettség teljesnek mondható, hiszen az úthálózat több mint 75 százalékától 8 km-en belül elérhető egy benzinkút, és több mint 97 százalékos azon útszakaszok aránya, ahol az üzemanyagtöltő állomás távolsága nem több 16 km-nél.
Megkeresték a magyar úthálózat azon pontját, ahonnan a legtöbbet kell benzinkútig autóznunk: ez az Északi-középhegységben, a Gömör–Tornai-karszt területén fekvő Tornaszentjakab külterületén található, közel a szlovák határhoz. Amennyiben pont itt fogyna el az üzemanyag, akkor több mint 37 km-t kellene gyalogolni az első töltőállomásig.