A Citroën az új C3 Aircross SUV-val egy olyan szegmens meghódítására készül, mely 2012 és 2016 között Európában és világszinten is az ötszörösére bővült, többek között a Nissan Juke és a Renault Captur sikerének köszönhetően.
A télen bemutatott C-Aircross tanulmányból kialakított, Citroën-stílusjegyeket felvonultató új C3 Aircross nagyon hasonlít a műszakilag azonos C3-as kisautóra, de 4,15 méteres hosszával több mint 20 centivel nyúlik túl rajta és 10 centivel magasodik fölé.
Az új Citroën a szabadidő-autók valamennyi külső jellegzetességével rendelkezik: megemelt hasmagasság és vezetési pozíció, hangsúlyos első és hátsó lökhárítóbetétek, tetősínek, nagyméretű kerekek és sárvédő-szélesítések.
Praktikus az elrejthető kalaptartó, amely magas tárgyak szállításakor a hátsó üléspad mögé állítható. Az utasokat nagyméretű ülések, jónak ígért helykínálat (különösen a fejtér) és minimum 410 literes csomagtartó várja.
A dönthető háttámlákkal felszerelt, 2:1 arányban osztott hátsó üléspad két része – 150 mm-es távon – külön-külön is csúsztatható. A lehajtható középső üléstámla pohártartókat és egy hosszú tárgyak szállítására alkalmas sílécalagutat rejt magában, de első utasülés összecsukásával is lehetőség van hosszú tárgyak szállítására.
A hűthető kesztyűtartóban és a két első ajtózsebben egyaránt elfér egy-egy 1,5 literes palack. Felárért üvegtető, vezeték nélküli telefontöltő, head-up display, adaptív LED fényszóró, parkolóasszisztens, és táblafelismerő rendszer is kérhető.
Megemelt hasmagasságával, nagy kerekeivel könnyebb terepen ügyesen mozoghat a C3 Aircross, de összkerékhajtás felárért sincs hozzá, helyette a lejtmenet-vezérlést és a Grip Control kipörgésgátlót kínálják, amelynél a Standard mellett Homok, Terep, Havas út és kikapcsolt ESP üzemmód választható.
A motorkínálat az 1,2 literes, háromhengeres benzinesekből (82-110 lóerő), valamint az 1,6 literes dízelekből áll (100-120 lóerő), váltóból akár hatfokozatú hagyományos automata is elérhető.