Az új Aston Martin olyan gyors lesz, mint az F1-es versenygépek

Aston Martin Valkyrie
Vágólapra másolva!
Nem véletlenül, mivel a Valyrie-t a Red Bull zsenije, Adrian Newey tervezte.
Vágólapra másolva!
Aston Martin Valkyrie Forrás: Aston Martin

David King, az Aston Marton speciális járművekért felelős részlegének vezetője nemrég elárulta a Motor1-nak adott interjújában, hogy a Red Bull Racing-gel közösen megálmodott Valkyrie fejlesztésekor nem is a legerősebb utcai autók, hanem

a Forma-1-es versenyautók tempójának elérését tűzték ki célul.

Forrás: Aston Martin

A brit hipersportautót

kétféle változatban fogják gyártani:

az egyik részt vehet majd a közúti forgalomban, a másik viszont nem kaphat rendszámot, ezért főleg a versenypályákon bukkan majd fel. „Értő kezekben még az utcai változat is hihetetlen köridőkre lesz képes. De természetesen a pálya verzió az, amelynél a Forma-1-es autók köridejeit céloztuk meg, ami tényleg elérhető közelségbe került" – nyilatkozta King.

Forrás: Aston Martin

Elsőre hihetetlennek tűnik a cégvezető ígérete, de ha jobban belegondolunk, a Valkyrie-nek a Forma-1-es gépekkel szemben szinte alig valamilyen előírásnak kell megfelelnie, pláne a versenypályás verziónak, amely talán még fényszórókat sem fog kapni.

Forrás: Aston Martin

Egy mai F1-es autó körülbelül 680 kilogrammot nyom, és a teljesítménye 800 lóerő. Az Aston Martin Valkyrie 6,5 literes szívó V12-ese a hibrid rásegítéssel együtt

több mint 1100 lóerőt fog leadni,

a kocsi tömege pedig 1040 kilogramm lesz, vagyis a súly-lóerő arány nem lesz jelentősen különböző, és várhatóan számos olyan aerodinamikai trükköt is bevet rajta Adrian Newey, amit az FIA műszaki ellenőrei azonnal betiltanának a versenyautókon.

Forrás: Aston Martin

A végsebesség elérésekor a Valkyrie állítólag 1,8 tonna leszorítóerőt fog termelni, vagyis nyugodtak közlekedhetne fejjel lefelé is egy alagút tetején, akkor sem esne le. Az

alapára 2,5 millió font, azaz 870 millió forint lesz,

összesen 150 utcai és 25 pályaverziót gyártanak majd belőle, az első példányokat 2019 elején szállítják le az ügyfeleknek.

nem a Forma-1-es versenyautók tempójának elérését tűzték ki célul.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!