A Mercedes mostanában jó sok extrém terepjáró képességekkel bíró G-osztályt alkotott, a sor a hatkerekű G63 AMG 6x6-tal kezdődött, aztán jött a G500 4x42, végül pedig a luxusigényeket is kielégítő a Maybach G650 Landaulet. Közös pont a három autóban az Unimogéhoz hasonló, portáltengelyes összkerékhajtás, ami lehetővé teszi a rendkívül nagy hasmagasság elérését, a terepjáró-képesség egyik alapfeltételét.
A Mercedes egyik mérnökét, Jürgen Eberlét megihlették ezek a terepjárók, és amikor átvette saját E-osztály All Terrain kombiját, úgy határozott, hogy hasonlóképpen alakítja át, hogy az autó tényleg alkalmas legyen offroadozásra.
A portáltengelyeknek köszönhetően a luxuskombi hasmagassága a kétszeresére, 40 centiméterre nőtt, így a hosszú tengelytáv ellenére sem fog felakadni sehol, cserébe fellépő híján a beszállás igazi kihívás lehet.
Mivel a hatalmas, közel 80 centis átmérőjű terepgumis kerekek nem fértek volna el az eredeti kerékjáratokban, a sárvédőket át kellett szabni, és a nyomtáv is megnőtt 20 centivel az eredetihez képest.
Ha az egyedi építésű, egy példányban létező E-osztály All-Terrain 4x4² iránt mutatkozik majd érdeklődés, nem kizárt, hogy nagyon kis darabszámban piacra dobja a Mercedes.