A németországi dízelcsúcs után a motorvezérlő szoftverének frissítéséről és a minőségi csere ösztönzéséről született megállapodás az autógyártókkal a keddi osztrák dízelcsúcson is. Szoftverfrissítést fog végrehajtani saját modelljein a Volkswagen, a Mercedes, a Renault és valószínűleg a BMW, a többi autógyár viszont csak az autócsere ösztönzésében vesz részt.
A közlekedési minisztérium által összehívott találkozón a Mercedes-Benz, a BMW, a Kia, a Ford, a Renault, a Porsche, a Volkswagen, az Audi, a Seat, a Skoda, a Hyundai, a Mitsubishi Motors és az Opel képviselői vettek részt.
Jörg Leichtfried közlekedési miniszter közölte, hogy megállapodás született környezetbarát modern autók vásárlását ösztönző kedvezményekről is, amit az elektromos autók vásárlására adott állami ösztönzők felett az autógyárak maguk fognak finanszírozni. A kedvezményeik összegét az autógyárak maguk állapítják majd meg. Elektromos autók vásárlására típustól függően akár 10 ezer eurós állami támogatáshoz is lehet jutni Ausztriában.
A szoftvercsere jövő tavaszig tart majd Ausztriában, ez az autógyártók szerint 25-30 százalékos csökkenést eredményez majd az autók nitrogén-oxid-kibocsátásában. A környezetvédők azonban eltúlzottnak tartják az autógyárak állítását, és az emissziós értékek legfeljebb 2-3 százalékos csökkentését tartják reálisnak. Ők a dízelmotorok hardveres átalakítását tartanák szükségesnek SCR katalizátorral, de ez a megoldás autónként kb. 1500 euróba kerülne.
Jörg Leichtfried és Günther Kerle a tájékoztatón hangsúlyozta, hogy a dízelmotorok hardveres átalakításáról nem született megállapodás, de egy későbbi találkozón ez a lehetőség is szóba kerülhet. A találkozón nem jött létre megállapodás arról sem, minként járjanak el azokkal az autótulajdonosokkal, akik nem lesznek hajlandók járműveiket szoftverfrissítésnek alávetni.