Európában már jó ideje nem forgalmazzák a Toyota Camry-t, Amerikában viszont töretlen a középkategóriás limuzin népszerűsége: már 15 éve ez a legnépszerűbb hagyományos személyautó, az eladási listán csak a hatalmas pickupok előzik meg.
Az előző Camry-ből még pályafutása utolsó teljes évében is közel 388 ezer darabot adtak el az Egyesült Államokban 2016-ban, ami a teljes magyar újautó piac négyszeresének felel meg.
Igaz, a 2015-ös szinthez képest közel 10 százalékkal csökkent a Camry népszerűsége, valószínűleg a szabadidő-autók előretörése miatt. A Toyota azt találta ki, hogy az „unalmas japán szedán" sztereotípiára fittyet hányva életet lehet a Camry-be azáltal, hogy sportossá teszi. A dizájnerek alaposan kitettek magukért, ilyen jó arányú, sportos szedán karosszériát talán még sosem gyártott a Toyota.
A „keen look" formanyelv szerint tervezett kocsi orra kifejezetten agresszív lett a lökhárítóba integrált hatalmas ráccsal és a szépen formázott motorháztetővel. Nemcsak a tető, hanem a motorháztető is alacsonyabban van, mint eddig, amitől sportosabb lett a családi Toyota kiállása. Szélesek és szépen formázottak a sárvédők, a korábbinál sokkal több ívet és játékos megoldást tartalmazó lemezek harmonikusan illeszkednek egymáshoz.
Hatalmas előrelépés történt dizájnfronton az utastérben is, a fantáziadús, lendületes műszerfalra és a kéttonusú sportülésekre is jó ránézni, a minőségérzet közelebb került a Lexus szintjéhez, még head up display is rendelhető, ha a sok egyéb képernyő nem lenne elég.
A Camry ugyanarra a modulárisan alakítható TNGA padlólemezre épül, mint a Prius vagy a C-HR, elődjénél könnyebb és merevebb karosszériát és jobb úttartást biztosító futóművet kapott. Háromféle benzinmotorral kínálják az autót, melyek közül egyik sem turbós. 2,5 literes négyhengeres, 3,5 literes V6-os, és 2,5 literes hibrid a három opció, természetesen az utóbbihoz nem hagyományos, hanem CVT automata váltó jár.