A hipersportautók korszaka tovább folytatódik. A Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari, McLaren P1 trió már rég a múlté, manapság egy milliárdosnak legalább az 1500 lóerős Bugatti Chiront vagy a közel 1200 lóerős, Forma-1-es motoros Mercedes-AMG Project One-t kell megvennie, ha ki akar tűnni, de mindkettőnél gyorsabb és
erősebb az új trónkövetelő, ami Texasból érkezik.
A Hennessey Performance Engineering már korábban is sok borsot tört a Bugatti orra alá a Lotus Exige-alapokra épített, Veyron-verő első Venommal, az új F5 generáció azonban még jobban emeli a tétet, mivel 1600 lóerős dupla turbós V8-as motorjával jelenleg ez a világ legerősebb szériaautója.
A szériát persze idézőjelben kell érteni, a nem mindennapi kocsiból ugyanis csak 24 darab készül majd, melyeket egyenként 425 millió forintos áron fognak értékesíteni.
Ezúttal már nem kértek segítséget a Lotustól, a tervezést házon belül végezte a Hennessey, a motor, a futómű és a karosszéria saját fejlesztésű, utóbbi kifejezetten szépre sikerült.
A számítógépes szimulációk szerint a mindössze 1,34 tonnás Venom F5 álló helyzetből 10 másodpercnél hamarabb éri el a 300 km/órát, és
elméletileg akár 482 km/órával (300 mérföld/órával) is mehet,
de utóbbit még nem próbálták ki, mert hosszú pálya és speciális gumi kell hozzá.
Elsőként a 0-400-0 rekordját akarják megdönteni,
amit idén a Bugatti Chiron állított fel 42 másodperccel, aztán a Koenigsegg Agera R ebből közel 6 másodpercet faragott egy hónapja. A Venom F5 elvileg 30 másodpercnél is hamarabban képes erre a produkcióra.