Nem kell nagyítóval vizsgálni a fotókat ahhoz, hogy kiderüljön, ezek az unikumok - egy kivétellel – csak alig különböznek a gyáriaktól, tehát
nem azért szabták át őket, mert rondák voltak, sokkal inkább a megrendelők sznobizmusa állt a háttérben.
Legtöbbször a W186-osok és W187-es 300-asok kerültek „kés alá” olyan műhelyekben, mint a Pininfarina és a Ghia.
Egy gazdag amerikai hölgy egy New York-i kereskedőnél megvette a kész 300S Cabriolet A-t, és így küldte át Olaszországba a Pininfarinához, hogy átkarosszálják.
1955-ben nagyon hasonló stílusban a modellcsalád még két tagján igazított a Pininfarina, egy Adenauerként is ismert 300b szedánból kétajtós nagykupét faragott, és egy rövid tengelytávú 300Sc kupénak is kívánatosabb vonalakat varázsolt. Egyébként minden esetben
csak akkor kezdődhetett el az átalakítás, ha a finnyás sindelfingeni vezetőség is jóváhagyta
az olaszok elképzelését.
A 300c-ből 1956-ban a szaúdi király megrendelésére a Ghiánál két nagyon spéci limuzin készült, egy kemény- és egy vászontetős, mindkettő telefonnal, légkondicionálóval és kitolható fellépőkkel a testőrségnek.
A következő multikulturális Mercire 1964-ig kellett várni, ekkor két 230SL Pagoda készült el, az egyiket a Pininfarina építette, úgy, hogy Sergio Pininfarina megversenyeztette a cég stilisztáit. A fiatal amerikai tehetség, Tom Tjaarda nyert, így az ő terveit hagyatta jóvá Karl Wilferttel, a Mercedes karosszériarészlegének akkori vezetőjével. A másikból egy svájci megrendelőnek 1966-ban a Carrozzeria Frua készített SLX névre keresztelt, furcsa vonalú háromajtós kombit.
A legellentmondásosabb és legtitokzatosabb olasz Merci azonban a 300 SEL 6.3 luxuslimuzinból kialakított kupé izomautó. Pininfarina egy ismeretlen, de dúsgazdag holland családnak építette 1969-ben.
Annyira rejtelmes ez a kocsi, hogy sem a Mercedes, sem a Pininfarina adatbázisában nem tartják nyilván, és következő tulajdonosa is elhallgatta nevét. Nem tudni, mire ez a nagy titkolózás, csupán annyi biztos, hogy a nem különösebben izgalmas vonalvezetésű, szögletes kupét 250 lóerős V8-as viszi. Az összes itt bemutatott autó egyetlen példányban létező, vagyont érő kuriózum, mindegyikük ma is megvan.