A Der Spiegel című magazin egy, a konszernnél készült belső vizsgálat eredményeire hivatkozik cikkében. Számos esetben a vásárlók „hónapokkal vagy akár évekkel” későbbi időpontban regisztrálták járműveiket a francia hatóságoknál ahhoz képest, amit eladási dátumként a francia leányvállalat a központnak lejelentett. Emellett számos,
már kiszállítottként lejelentett autónak pedig egyáltalán nem volt adásvételi szerződése.
A vizsgálatok közel
800 ezer járműnél találtak ilyen és hasonló nyilvántartásbeli eltéréseket.
A vizsgálatok alapján a francia leányvállalat
2010 óta folytatta a megtévesztő gyakorlatot,
ami a Volkswagen fő márkája, a VW mellett az Audi, a Skoda és a Seat márkákat is érintette.
A Spiegel beszámolója szerint Matthias Müller, a Volkswagen konszern vezérigazgatója április végén kapta kézhez a belső vizsgálati jelentést, és röviddel ezt követően a francia leányvállalat vezérigazgatója, Jacques Rivoal távozott is a posztjáról, amit akkor
a stratégiáról vallott eltérő nézetekkel”
indokolt a Volkswagen közleménye.
A Volkswagen szóvivője nem kommentálta a lapértesülést arra hivatkozva, hogy a tájékoztatási politika nem engedi meg belső dokumentumok nyilvános megtárgyalását. A Reuters sem érte el a Volkswagen francia leányvállalatának egykori igazgatóját.