A Rolls-Royce éppen csak annyira szabta át a Phantomot, hogy újnak tűnjön, de ugyanígy abszolút felismerhető is maradjon. A gyáriak szerint az autó elegánsabb, mint valaha, és ha ezzel lehet is vitatkozni, kétségkívül modernebb lett.
Az autó lézerfényszóróinál fejlettebbet jelenleg egyetlen gyártó sem kínál, a sajtóanyag szerint
több mint 600 méterre is képesek elvilágítani.
A C oszlop és az ablakok körül rozsdamentes acélt helyeztek el, kézi polírozással készül,
ekkora felületen egyetlen más autó sem büszkélkedhet ezzel.
Az autó legjobb része persze az utastér, amely hangulatában emlékeztet az előző generációra, de számos újítást tartalmaz. Vadonatújak például az első ülések, hátulra pedig több különböző konfiguráció rendelhető.
A Rolls-Royce azt állítja, hogy a nyolcadik generációs Phantom
a világ valaha volt legcsendesebb utasterű autója,
ennek érdekében 130 kiló csak a hangelnyelő anyagok tömege. A túlzásoktól nem mentes sajtóanyag szerint az autó annyira csendes, hogy a mérnökök a végső méréseknél azt hitték,
rosszak a műszereik.
A kétrétegű üvegek több mint fél centi vastagok, az egyedi, belső habot tartalmazó "Silent Seal" abroncsok 9 decibellel csökkentik a menetzajt.
A sok munkának hála 100 km/h-s tempónál tíz százalékkal halkabb elődjénél az új modell. A motor vadonatúj:
duplaturbós, 6,75 literes V12-es hajtja az autót, a teljesítménye 570 lóerő, legnagyobb nyomatéka 900 Nm.
A váltó nyolcfokozatú automata, egy valamiben pedig biztosak lehetünk: árban a határ a csillagos ég lesz.