A Focus régóta uralja a flottás piacot, és a magánvásárlók is ugyanúgy szeretik. Ennek egyik oka a versenyképes ár, és az, hogy általánosan jó a híre, kellemes vezetni, nem drága a karbantartása. Dízelt ma már egyre kevesebben akarnak, de sokan ódzkodnak a turbós benzines EcoBoost motortól is. Nekik egy ilyen 1,6-os szívómotoros jöhet be.
Kicsit mély az üléspozíció, emiatt fájós derekúak nem lesznek nagyon boldogok beszálláskor vagy kikászálódáskor. Az ajtónyílások ellenben tágasak, az ajtók szép hanggal csukódnak. Az első sorban a helykínálat kissé passzentos, nagyon ránő a pult az utasokra, de az jó, hogy még az egyébként széles középkonzolt is úgy formázták, hogy nem nyomja a hosszú lábú vezető jobb térdét.
A második sor lábtere viszont kissé csalódást kelt.
Pedig a 2648 mm-es tengelytáv nem számít kicsinek a kompaktok között, mégis: ha magas a sofőr, mögé csak rövid lábú utast ültessünk, különben kínlódni fog. Igaz, a fejtér nem szűkös, és széltében is van elég hely. A nagyon egyszerű szürke szövet az első ülések szélein már elkezdte elveszíteni színét, de kirojtosodva sehol sincs. Ahogy a jó fogású, viszonylag nagy kormány bőrbevonata is hibátlan, csak fényes, ami a használat következménye.
Szörnyű megfogni a gumírozott kézifékkart: a felület (ahogy más Fordoknál az ugyanilyen anyagú ajtóbehúzó) ragacsossá vált az évek alatt, nem értjük, miért ragaszkodnak ehhez a németek. A műszerfal teteje puha műanyag, ezenkívül az összes plasztik kőkemény, viszont a fedélzeti rakhelyek jó részének alját gumi borítja, hogy ne zörögjenek a beléjük tett apró cuccok. A kabint jól összerakták egykoron, még most sem nyikorognak, neszeznek a kárpitelemek menet közben.
Ezeket a visszahívási akciókat rendelték el a Focus III-ra:
Dátum | Érintett modell | Hibaok |
2013/8 | 1.0 EcoBoost (2013/06–07) | Szívócsőhiba |
2017/5 | 2.0 TDCi (2014/2–2016/7) | Üzemanyag-szivárgás |
2017/8 | Mind (2015/7–2016/12) | Légzsák (nem nyílik) |
Ajtózsebei elől-hátul kellően tágasak, a kesztyűtartó sem apró, a hátsó ülés melletti panelbe mindkét oldalon két-két öblös rekeszt vájtak. Az ajtóoszlopok nem túl vaskosak, előre és hátra átlósan is jó a kilátás. Az automata klíma kezelőpaneljén könnyű kiismerni magunkat, ám a rádiót, a CD-t és a kihangosítót vezérlő fedélzeti rendszer nehézkesen kezelhető, s kijelzője is aprócska. Maga a műszerfal egyébként jól áttekinthető, s minden kapcsoló rendeltetésszerűen működik.
A jó magasra emelkedő ötödik ajtón keresztül egyszerű megpakolni a szépen burkolt és elég tágas (365 literes) csomagteret, legalulra szükségpótkereket tettek. Sajnos hiányoznak a rakományrögzítők, s nincs semmilyen ötletes térelválasztó sem. Az viszont szimpatikus, hogy
az osztott hátsó ülésnek nemcsak a támlája, hanem az ülőlapja is előrebuktatható,
s így bővítés után egységes padlójú, jókora raktér keletkezik.
Lássuk, mennyibe kerül használtan riválisaihoz viszonyítva (2014-es évjáratú, hasonló teljesítményű, benzines, ötajtós modelleket kerestünk hazai internetes használtautós portálról):
Az 1,6 literes, 16 szelepes, változó szelepvezérléses négyhengeres erősebbik, 125 lóerős kivitele hajtotta a tesztautót. A motorzaj nem jelentős, a gép alapjáraton sem rezonál, ráadásul készségesen reagál a gázra, s 1400-1500/perc fordulattól terhelhető, 2500 felett pedig kifejezetten élénkké válik, s felsőbb fordulatszám-tartományokban is kitart a lelkesedése.
A hozzá csatolt ötfokozatú kézi váltó kapcsolómechanizmusa újszerű, puhán kattannak a fokozatok a jó kiosztású, precíz megvezetésű karral dolgoztatható szerkezetben. A végáttétel az ennél a motorméretnél megszokott: 100 km/h-nál 3000/perc a fordulat ötödikben.
A kuplung finom, jól adagolható.
Vegyes üzemben, nem sportosan hajtva 7-7,5 l/100 km fogyasztással lehet számolni, ami nem rossz egy ilyen motortól. Olajcsere ciklusa 20 000 km, a motor nem fogyasztja az olajat.
Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!