Az új BMW 8-as modellcsaládnak a kabrión kívül már szinte az összes darabját ismerjük, igaz, még csak koncepció formában. Tavaly már megmutatták a kétajtós kupét és a M8 GTE versenyváltozatot, idén Genfbe pedig a Concept M8 Gran Coupe nevű
négyajtós kupét
vitték el, ami koncepcióban nagyon hasonlít a szomszéd standon körülrajongott négyajtós Mercedes-AMG GT-hez. Azonban a BMW tanulmányautójából csak körülbelül egy év múlva válik szériaautó, ami akkortól a márka kínálatának csúcsán fog trónolni.
A 8-as név feltámasztása egyrészt annak köszönhető, hogy a BMW rajongói már régóta kérik ezt Münchentől, másrészt Harald Krügernek, a cég elnök-vezérigazgatójának régi álma, hogy ismét betörjenek a legmagasabb szintű luxus-szegmensbe. Krüger szerint a kényelemorientált belső ellenére a vezetési élmény is megmarad, így nem kell semmitől tartania a BMW-híveknek.
A 8-as sorozatba minimum hathengeres turbós benzinmotorok kerülnek majd,
a csúcsváltozat az M760i biturbó V12-esét kaphatja meg.
Tisztán elektromos és dízelmotoros változat nem lesz, konnektoros hibrid viszont könnyen elképzelhető. Népszerű opciónak ígérkezik az összkerék-kormányzás és az xDrive összkerékhajtás is.
A 8-as lesz
a BMW új formanyelvének első képviselője,
később a több modell is hasonló hűtőrács-veséket, fényszórókat és domborulatokat kap majd, és talán a kacsafarokra emlékeztető hátsó szárny is megjelenik majd a kisebb modelleken is.
Hiába van négy ajtaja, a hosszú motorháztető, a szép lejtésű szénszálas tető, a hatalmas kerekek, az erősen domborodó kerékjáratok és a négy kipufogóvég miatt így is illik a 8-asra a sportkupé elnevezés.