A hamarosan Kecskeméten is készülő negyedik generációs A-osztály a Mercedes modellek között elsőként kapta meg a vadonatúj, MBUX (Mercedes-Benz User Experience) nevű multimédiás rendszerét, amelynek fő jellegzetessége a mesterséges intelligenciát használó tanulóképesség és a fejlett,
akár a hétköznapi élő nyelvet is értelmezni képes beszédfelismerés.
Az MBUX nem jár alapáron, azonban ha valaki a 2x7 colos műszerfal-képernyők helyett megrendeli a nagyobb, 2x10 colos rendszert, akkor már megkapja hozzá automatikusan.
Hey, Mercedes" kifejezéssel aktiválódik
a beszédvezérlés (egyelőre angol, német, kínai és spanyol nyelven), amire az autó fedélzeti rendszere udvariasan visszakérdez az adott nyelven, hogy „Mit tehetek önért?". A Genfi Autószalonon magunk is megbizonyosodhattunk felőle, hogy innentől kezdve a kocsi szinte bármilyen funkcióját lehet beszédvezérléssel irányítani, aminek nincs közvetlenül köze a vezetéshez.
Szóbeli utasításra az A-osztály vált a rádiócsatornák között, elkezdi a párátlanítást, bekapcsolja az ülésfűtést, sőt, még a tetőablak árnyékolóját is képes kinyitni. Fejlett mesterséges intelligenciája révén akkor is kitalálja a gondolatunkat, ha nem fogalmazunk egyértelműen.
Ha például azt kérdezzük tőle, hogy szükségünk lesz-e Barcelonában a napszemüvegünkre, akkor a beépített internetkapcsolat révén behozza nekünk a képernyőre a katalán nagyváros időjárás-előrejelzését. Ha pedig azt mondjuk neki, hogy melegünk van, akkor lejjebb veszi a klímaberendezésen beállított hőmérsékletet, de egy kérdésbe kerül, hogy a kedvenc gyorsétteremláncunk éttermeit megjelenítse a térképen.
Az A-osztály tudása nem merül ki ennyiben. A digitális műszerfal három területre van osztva, és mi választhatjuk ki mindhárom esetében, hogy a hat lehetséges tartalom közül mit mutasson. Így
több mint százféle elrendezés lehetséges.
A COMAND rendszer forgókapcsolója már a múlté, helyette a két első ülés közötti, rajzolásra is alkalmas érintőpaddal és a kormánykerék kapacitív, érintésérzékeny gombjaival lehet a menüben barangolni, de akár meg is lehet érinteni a jobb oldali nagy kijelzőt, ugyanis ez már érintőképernyő, a Mercedes történetében először.
Az új navigációs rendszer a kiterjesztett valóság segítségével javítja a felhasználói élményt, a szélvédőkamera képét ötvözi a navigáció grafikájával. Például kereszteződésnél állva a térképen is
megjeleníti a közlekedési lámpát,
így a képernyőt nézve is tudni fogjuk, mikor vált zöldre. A bonyolult, többszintes csomópontokat is élethűen jeleníti meg, és arra is jó a kiterjesztett valóság, hogy a házszámokat rávetítse a térképre, ami akkor hasznos, ha egy konkrét célt keresünk.
A Car-to-X kommunikáción alapuló navigáció és a jármű-helymeghatározás segítséget nyújt például a leparkolt autó megtalálásában, vagy
üzenetet küld, ha az autónak nekimentek, vagy elvontatták.
Az MBUX az online frissítésnek köszönhetően számos hasznos információt is megjelenít, így például az éppen aktuális üzemanyagárakat, vagy akár azt is, hogy a közeli parkolóházban van-e szabad hely.
A 163 lóerős, 1,4-es benzines turbómotorral szerelt A200 alapára Németországban 9,5 millió forinttól indul, ami elsőre sokkoló lehet, de a kis Mercedes alapfelszereltsége jóval gazdagabb, mint korábban.