A Peugeot 508 második generációja idén márciusban, a Genfi Autószalonon debütált, és három hónappal később már a kombi is bemutatkozott. Nem csoda, hogy siettek vele, ugyanis
a Peugeot úgy számol, hogy három legyártott 508-ból kettő ilyen karosszériával talál majd gazdára.
A fejlesztésnél a magyar gyártású Mercedes CLA Shooting Brake volt az egyik ihletforrás,
azt szerették volna elérni, hogy a korábbinál sportosabb formát kapjon
a középkategóriás francia kombi.
Ez sikerült is, a csomagtérajtó viszonylag lapos szögben áll, és
a keret nélküli oldalablakok is ugyanúgy megvannak, mint a négyajtós modellen.
A fekete panellel összekötött hátsó lámpák és a lökhárítók szintén változtatás nélkül kerültek át a szedánról, ami olcsóbbá és egyszerűbbé teszi a kombi gyártását.
Szokatlan, de az újdonság lényegesen kisebb, mint a régi 508 SW: a hossz 6, a magasság 5 centivel csökkent, de a tömegből is faragtak 70 kilót.
Az
530 literes csomagtér is 30 literrel szűkebb a réginél,
de panaszra azért nincs ok, mert lehajtott ülésekkel 1780 literesre bővül, ami megegyezik a Passat kombi méretével, az Opel Insignia kombira pedig 115 litert ver.
A háromféle motor mindegyike teljesíti a 2020-ban életbe lépő Euro 6.2-es károsanyag-kibocsátási előírásokat. Az 1,6 literes turbós benzines Puretech erőforrás 180 és 225 lóerővel rendelhető, az 1,5 literes dízel 130, a kétliteres 180 lóerős.
A kis dízelt leszámítva minden motorhoz nyolcfokozatú automata váltó jár alapáron.
Egy év múlva a benzines hibrid is megjelenik,
amely az 50 km-es elektromos hatótávja miatt itthon zöld rendszámot kap majd.