Már egy éve lehet tudni, hogy az M0-ás utolsó hiányzó két budai szakaszának, az északi és a nyugati szektornak megkezdődött az előkészítése. A Napi.hu megkérdezte a Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt.-től, hogy pontosan hol tart a munka, és mikor indulhat el a kivitelezés.
"Jelenleg a rendelkezésre álló forrás az északi szektor esetében az építési engedélyhez szükséges tervek elkészítésére, építési engedély megszerzésére, valamint az engedélyezési terven alapuló tender tervek és kisajátítási tervek elkészítésére, a nyugati szektor esetén a véglegesítendő nyomvonalhoz tartozó tervek elkészítésére és a rá vonatkozó környezetvédelmi engedély megszerzésére elegendő" – válaszolta a NIF megkeresésre. Az érintett útszakaszok kivitelezése a jogerős építési engedély birtokában indulhat el.
"Az északi szektornál az építési engedély 2018 márciusában megszerzésre került, jelenleg az engedélyezési terven alapuló tendertervek és kisajátítási tervek készítése zajlik. A tendertervek leszállítási ideje 2018. szeptember eleje, a kisajátítási tervek várhatóan 2018 vége. A nyugati szektornál a tervező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárás folyamatban van, a környezetvédelmi engedély megszerzése 2020 második felében várható. További előkészítés, tervezés, területszerzés és az építés feltétele a szükséges forrás rendelkezésre állása" - áll a cég válaszában.
A tervezést és a kivitelezést nehezíti, hogy a hiányzó szakaszokon völgyhidakat, alagutakat kell építeni.
Az M0-s autópálya déli szektorát, az 51-es főút és az M6-os autópálya közötti szakaszán az M1-es autópálya felé vezető oldalt is beton burkolatúra építik át a szakemberek, továbbá az érintett szakaszon lévő hidakat is felújítják. Az átépítés és a hidakon zajló munkálatok miatt az érintett pályaoldalt a kivitelezés idejére szakaszosan teljes egészében lezárják.
A lezárt szakaszok előtt a forgalmat sávelhúzással vezetik majd át a szemközti oldalra. Ehhez szombattól várhatóan három hétig új üzemi átjárókat építenek az elválasztó sávban, öt helyen. A belső sávokat lezárják, a forgalom így kétszer két sávon haladhat a 11-es és a 13-as, illetve a 22-es és a 23-as kilométer között.
A pályaszakasz újraépítése és fejlesztése, illetve a szakaszon lévő hidak felújítása várhatóan 2020-ig tart majd.