Ha a Ferrari gyártana SUV-ot, valami ilyen lenne - Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio menetpróba

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Vágólapra másolva!
Ferrari-motor hajtja, és úgy is gyorsul, mint egy Ferrari, pedig nem sportautó, hanem testes városi terepjáró. Zabálja a benzint és egy vagyonba kerül, mégis jó, hogy gyártanak még ilyen autókat, mert bebizonyítja, hogy egy SUV is képes intenzív vezetési élményt adni.
Vágólapra másolva!
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Az Alfa Romeo azt állítja, a Stelvio Quadrifoglio a világ leggyorsabb szabadidő-autója, ami igaz, de azért pontosítást igényel. Ha a végsebességet nézzük, akkor biztos nincs így, mert a Stelvio 283 km/órás értékénél a Porsche Cayenne Turbo és a Bentley Bentayga is többet tud, 3, illetve 18 km/órával.

Ha azonban a gyorsulást nézzük, akkor már tényleg nincs párja:

mindössze 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, ezzel a Porschére 0,4, a Bentley-re 0,2 másodpercet ver, pedig mindkettő erősebb nála.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Ha pedig az igazi vetélytársát, a Performance csomagos, méretben hozzá illő Porsche Macan Turbót nézzük, akkor is kiütéses győzelmet arat az Alfa: 0,6 másodperccel gyorsul fürgébben, 11 km/órával nagyobb a végsebessége, 70 lóerővel erősebb, 100 kilóval könnyebb, és több mint 3 millió forinttal olcsóbb is.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Valójában azért meri a leggyorsabb SUV-nak nevezni a Stelviót az Alfa Romeo, mert 7:51,7 perc alatt ért körben a Nürburgringen.

Ez a valaha mért a legjobb SUV-köridő

a legendás versenypályán, jobb, mint a BMW M4, az előző M5 vagy akár egy Mercedes SLR McLaren ideje, és csak egy hajszállal marad el az elsőkerekes rekordertől, a Honda Civic Type R-től. Ne feledjük, egy bő 1,8 tonnás, magas építésű családi autóról beszélünk.

A legnagyobb kihívó is olasz

Elképzelhető, hogy a Stelvio csak addig ülhet a Zöld Pokol trónján, amíg a Lamborghini nem viszi ki az új Urust. Sant'Agatha Bolognese első szabadidő-autója ugyanis végsebességben és gyorsulásban is jobb az Alfánál, de közel 4 mázsával nehezebb, amit lehet, hogy a 140 lóerős plusz, a világ legnagyobb kerámia tárcsafékei és az okos összkerékhajtás sem tud majd kompenzálni. Mindenesetre, ha még pár hónapig csend lesz a Lamborghini háza táján, akkor biztosak lehetünk benne, hogy nem tudták megdönteni az Alfa idejét.

Mennyire praktikus?

Persze egy gyerekülés beszerelése közben vagy a dugóban állva az utolsó dolog, ami egy autós eszébe jut, hogy a járműve milyen időt futott profi pilótával egy 90 éves német aszfaltcsíkon. A mindennapokban a használhatóság a lényeg, amiben a Stelvio szintén jól teljesít.

Nem véletlen, hogy az alapokat adó Giuliából nem készített kombit az Alfa,

a mai SUV-őrület láttán úgy vélték, hogy a Stelvio úgyis elvitte volna előle a vásárlókat.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Mivel ez egy BMW X3 méretű, 4,7 méter hosszú szabadidő-autó,

elöl és hátul elegendő benne hely, a magas üléspozíció miatt könnyű a be- és kiszállás,

és a motorosan nyitható csomagtartó is jól variálható, annak ellenére, hogy a 499 literes (pótkerékkel) befogadóképessége kicsivel átlagon aluli. Amiben még a német vetélytársak mögött kullog az Alfa, az az utastér minőségérzete, és a modern kütyük hiánya.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Versenyülés is kérhető

Hiába van bőrözve a szépséges, latinos formavilágú műszerfal, hiába van szénszál, alcantara és alumínium betét szép számmal a kabinban, ha szemmagasság alatt már gyengébbek az anyagok, ha még a feláras, nagyobb központi kijelző is csak 8,8 colos és

a navigáció grafikája a 2000-es éveket idézi.

Az iDrive-ot utánzó forgótárcsa és az automata váltó előválasztó karja pedig úgy néz ki, mintha egy kínai webshopból rendelték volna.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Kárpótlásként a kormány mögötti,

hatalmas fém váltófülek

olyan szépek, hogy egy Ferrariban is megállnák a helyüket. Nem a kormányra, hanem a kormányoszlopra tették őket, ezért elfordított kormánynál sem keveri össze a sofőr, hogy melyikkel lehet fel, és melyikkel visszaváltani.

Szintén nem hatnának idegenül egy Ferrariban sem a Sparco által gyártott, brutális oldaltartású, karbonvázas első kagylóülések (a tesztautóban nem ilyen volt), amelyekért 1,2 millió forintot kér az Alfa Romeo, és ez még nem is a legdrágább extra, mert 2,5 millióért karbon-kerámia fékrendszer is rendelhető.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni a Stelviót!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!