Ez a SUV lehet a legnépszerűbb magyar autó – Audi Q3 menetpróba

Audi Q3
Vágólapra másolva!
Vezettük az új Audi Q3-at, amit az egész világ számára kizárólag nálunk gyártanak, mégpedig tekintélyes mennyiségben. A felnőttes megjelenés és a prémium megoldások ügyesen titkolják, hogy a lemezek alatt valójában egyen Volkswagen-technika rejtőzik.
Vágólapra másolva!
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3

Az utóbbi időben egy modell kezdett már nagyon kilógni az Audi friss és ropogós kínálatából:

a gömbölyded Q3, ami észrevétlenül megöregedett.

Szép karriert tudhat maga mögött, 2011-es bemutatása óta 1,1 milliót adtak el belőle, pedig műszakilag már újkorában is elavultnak számított, mivel a 2004-ben bemutatott A3 alapjaira építették.

Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3

Azonban jókor volt jó helyen: a válság után kezdett beindulni Európában a hobbiterepjáró-láz, és ebben a méretben akkoriban még csak a BMW-nek volt prémium szabadidő-autója. Igaz, a csúnyácska, hátsókerék-hajtással is kapható X1 inkább hasonlított egy megemelt 3-as kombira (amire ténylegesen épült), mint egy valódi SUV-ra.

Ez is győri Audi

Az új Q3 gyártásához Győrben egy 80 000 négyzetméteres új karosszériaüzem létesült, ahova 700 új robotot telepítettek. A gyártócsarnokot mindössze másfél év leforgása alatt építették fel. A SUV az A3 limuzinnal és kabrióval, valamint a TT kupéval és roadsterrel közös gyártósoron készül. Az Audi Hungaria éves gyártási kapacitása a Q3-assal 160 000 járműre nőtt. Az Audi győri járműgyártása jelenleg mintegy 4 500 munkatársat foglalkoztat, összesen több mint 12 500 ember dolgozik a vállalatnál.

Rokonok és vetélytársak

Az új Q3-nak azonban lényegesen

nehezebb dolga lesz, mint elődjének,

mivel nem csak a tágas és jól vezethető, második generációs BMW X1-et kell megszorongatnia, hanem az idei Év Autójának megválasztott, szupermenő Volvo XC40-et, a takarékos hibrid hajtással rendelkező Lexus UX-et, a divatos Jaguar E-Pace-t, valamint a jövőre érkező új Mercedes GLA-t és Range Rover Evoque-ot is.

Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3

Összeszámolni is nehéz, hogy az új Audi Q3 már a hányadik szabadidő-autója a Volkswagen-konszernnek, ami a bevált, orr-keresztmotoros, rugalmasan alakítható MQB platformra épül: a Volkswagen T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace, a Seat Ateca és Tarraco, valamint a Skoda Karoq és Kodiaq is ugyanezt a technikát használja. De a sor nem ér itt véget, mert hamarosan jön a Koqiaq kupé és a Q3-ra épülő, sportosabb Audi Q4 is.

Jót tett a sarkosabb dizájn

A régi kerekded Q3 cipóforma a múlté, egy élekkel és sarkokkal férfiassá tett dizájn váltották le, ami jól illeszkedik a mai Audi formanyelvbe. Viszont amikor a prezentáción a formatervező egy, a motorháztetőt optikailag magasabbnak láttató élről és az ős-Quattróra emlékeztető sárvédő-szélesítésekől beszélt a legtöbbet, rájöttem, hogy nem ez volt élete álomprojektje.

Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3

A Q3 külső formatervezőjével később egy asztalnál vacsoráztunk, ahol elárulta, hogy

a fiatalosabb és merészebb Q2 is az ő munkája volt.

De a Q3/Q4 páros után szólt Mark Lichtének (az Audi dizájnigazgatója), hogy legközelebb egy sportautót szeretne tervezni, mert unja a kevés kihívást jelentő SUV-okat. Egyébként a Q3 szélesített sárvédőihez nem volt nehéz inspirációt merítenie, mert neki is van egy féltve őrzött ős-Quattrója a müncheni háza garázsában.

Belül is megnőtt

Az Audi mindig a mestere volt annak, hogy ugyanazt a dizájnt több méretben is eladja a vásárlóknak, a 4,48 méter hosszú Q3 is

pont úgy néz ki, mint egy mosásban összement E-tron Quattro

(az Audi első elektromos autója, ami szintén most mutatkozott be), de a hatalmas Q8-cal való rokonságát sem tagadhatná le. A régi Q3-nál közel 10 centivel hosszabb, és 2-vel szélesebb, ezért jóval tágasabb, végre teljes értékű családi autóvá vált. Erre szükség is volt, mert a régi Q3 egyik gyenge pontja volt a helykínálat, főleg a hátsó sorban.

Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3

Az új Q3 még az egyterűek trükkjeit, a sínen tologatható hátsó üléssort, és az állítható szögű, 40-20-40 arányban osztott háttámlát is beveti, amikkel az eleve kategóriaelső, 530 literes csomagtartó 675 literre bővíthető, igaz, ekkor a hátsó lábtér már csak gyerekeknek lesz elég.

Koppanásig hátratolt hátsó üléspaddal viszont bőséges a lábtér,

megtermett felnőttek is kényelmesen elférnek, de a középső, könyöklőt magába foglaló ülés sosem lesz teljes értékű, mert keskeny és kemény.

Megjelent az érintőképernyő

Ha valaki majd meg akarja ideologizálni, hogy a hasonló Seat, Volkswagen vagy Skoda termékek helyett miért az Audit vásárolta, jó eséllyel a belső térre fog hivatkozni.

A kidolgozás prémium minőségű,

a műanyagok puhák, a kilincs tényleg fémből van, az üléseken kívül az ajtók könyöklőjére és a magára a műszerfalra is jutott többféle színben, akár narancssárgában is kérhető Alcantara, amit nagyon jó simogatni.

Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3

Az ilyen apróságoktól érzi magát prémiumtermékben a vásárló, meg például attól, hogy

alapáron jár a 10,25 colos digitális műszerfal

(a nagyobb, 12,3 colos azért feláras), amelyen fantasztikusan mutat a Google Earth navigáció. Apró finomság, hogy a sokszínű hangulatvilágítás a küszöb mellett a kesztyűtartó fölé tett Quattro feliratot is megvilágítja az összkerekes változatokban.

Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3
Audi Q3

Ahogy minden új Audiból az új A8 óta, a Q3-ból is

eltűnt a könnyen használható forgótárcsás kontroller,

mert a márka új koncepciója az, hogy az MMI menürendszert már érintőképernyőn kell kezelni. Abból viszont az A8-cal és az A6-tal ellentétben csak egy van (jó felbontású, de nem ad haptikus visszajelzést az ujjbegynek), így a klímát hagyományos gombokkal lehet beállítani, ami gyorsabb és kevésbé vonja el a figyelmet a vezetéstől.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni a Q3-at!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!