Több mint félmillió, az elmúlt 18 évben gyártott autóról mondtak véleményt azok a felhasználók, akik részt vettek az észak-amerikai Consumer Reports megbízhatósági felmérésén. A résztvevőknek
az elmúlt 12 hónap során tapasztalt, általuk súlyosnak ítélt meghibásodásokról kellett beszámolniuk,
beleértve a garanciális hibákat (de értelemszerűen nem ide sorolva a balesetből fakadó, illetve visszahívás miatt megélt problémákat).
Tizenhét kategóriába sorolva érkeznek a visszajelzések:
ezek a járművek minden fődarabját lefedik,
a hajtáslánctól a fékekig, a klímaberendezéstől a fényezés minőségéig, a hűtőrendszertől a fedélzeti elektronikáig.
Az évente megrendezett felmérésen egy-egy modellről jellemzően legalább 200-400 véleményt kapnak; ahol ennél kevesebb adat érkezik be, a márkával szerzett tapasztalatok és a hasonló típusok eredményei alapján számítják ki az adott modell várható megbízhatóságát. Hasonlóképpen járnak el az új modellek esetében; az egyes modellek súlyozott átlageredményéből adódik a márkák összesített megbízhatósági rangsora.
A Consumer Reports elemzése szerint
a tavalyi második helyezett Lexus előrelépett a ranglista élére, míg a helyére a tavalyi győztes Toyota került.
Az első hat helyen kizárólag ázsiai gyártók szerepelnek, csupán ezek összesített teljesítménye tekinthető az átlagosnál jobbnak. A legjobb amerikai márka teljesítménye a 18. helyre volt elég, a lista hátralévő helyeit egy kivétellel ezek töltik ki. Az európai márkák többségükben a középmezőnyben találhatók.
Nagy meglepetés, hogy a Volvo a vizsgált márkák közül az utolsó lett,
de a Tesla sem lehet büszke a 27. helyére.