Mosóczi László kiemelte, hogy
a sztrádák hossza a jelenlegi 1400-ról tíz év múlva jóval 2000 kilométer fölé nő,
a teljes gyorsforgalmi és főút-hálózat a nemzetközi folyosókba kapcsolódó, európai színvonalú közlekedési feltételeket nyújt majd.
A jórészt már folyamatban lévő beruházások eredményeként 7 megyeszékhely több mint 400 ezer, valamint vonzáskörzetük mintegy 665 ezer lakójának közlekedési helyzete javul ugrásszerűen
- tette hozzá Mosóczi, aki emlékeztetett rá, hogy a következő években Eger mellett magasszintű közúti kapcsolatot kap Békéscsaba, Kaposvár, Salgótarján, Sopron, Szolnok és Zalaegerszeg is.
Jelezte azt is, hogy
a 2022 utáni időszak fő feladata a legforgalmasabb autópályák kapacitásbővítése mellett a Budapestet elkerülő összeköttetések építése lesz.
A kormány a közeljövőben dönthet az Egert elkerülő út előkészítésének útprogramba emeléséről is. Az államtitkár felidézte, hogy a kormány két éve határozott arról, hogy 2022-ig több mint 2500 milliárd forintot fordít, nagyobbrészt hazai forrásból közútfejlesztésre.
Ebből mintegy ezer kilométer új négysávos autóút és autópálya épül, és kiemelt közlekedéspolitikai törekvés a jelenleg csak kétsávos közúton megközelíthető megyeszékhelyek bekötése a gyorsforgalmi hálózatba.
Az M25-ös autóút északi üteméhez tartozó közel 4 kilométeres rész 8 milliárd forintba került és szerdán délutántól vehetik használatba a közlekedők, az autóút teljes kiépüléséig díjmentesen.
A 15 kilométeres déli ütem munkái tavasz óta zajlanak, és várhatóan 2020 nyarára fejeződnek be. Az Eger és az M3-as autópálya összeköttetését megteremtő autóút azonnal érezhető változást hoz a megyeszékhely 52 ezer, és a térség mintegy 85 ezer lakójának életminőségében, életlehetőségeiben.
Nyitrai Zsolt, a térség országgyűlési képviselője, miniszterelnöki megbízott arra hívta fel a figyelmet, hogy a baloldali kormányok hosszú időn át csak beszéltek a fejlesztésről, ám nem tettek semmit. Később egy jobbikos országgyűlési képviselő "rossz ritmusban" újraterveztette volna a beruházást, évekre elodázva annak megvalósulását.
Ha az ellenzéken múlt volna, ma nem lett vona útátadó ünnepség, ám a jelenlegi kormányfő és kabinetje nem csupán ígéretet tett az M25-ös út megépítésére, de meg is valósítja azt
- mondta az országgyűlési képviselő. Az M25-ös út mellett Egerben intermodális csomópont létesül és ugyancsak kormányfői ígéret van a megyeszékhelyt elkerülő útra is - tette hozzá Nyitrai.
Nagy Róbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) vezérigazgatója elmondta, hogy a most átadott autóút-szakasz 3,9 kilométer hosszú, melyhez 2,5 kilométernyi szervizút, egy aluljáró és egy külön szintű csomópont is kapcsolódik.