Az első BMW, amivel terepre lehet menni – BMW X5 menetpróba

BMW X5
Vágólapra másolva!
Az X5 negyedik generációja egy rakás újdonsággal érkezik, többek között már emelhető légrugózás, komoly terepcsomag és összkerék-kormányzás is kérhető hozzá.
Vágólapra másolva!
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5

Húsz éve jelent meg az első X5, amit azóta még két generáció követett, a háromból összesen 2,2 milliót adott el a BMW. A legrövidebb ideig – mindössze öt évig – a harmadikat gyártották, mégis abból fogyott a legtöbb (760 ezer), ami jól jelzi, hogy a szabadidő-autók piaca továbbra is felfutóban van.

BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5

A negyedik nemzedék új alapokra épül,

szoros rokonságban áll az aktuális 5-ös és a 7-es sorozattal.

Viszonylag könnyű megkülönböztetni az új X5-öt a közvetlen elődjétől, mivel ez már a magasított vesemaszkot viseli, még ha nem is az extrém magas „nyúlfog” változatot, mint a hamarosan érkező nagytesó, az X7.

BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5

Amúgy a külső karosszériaelemek már mind alumíniumból készülnek, így a nagyobb méretek (a hossz 3,5, a szélesség 3,2, a magasság 1,1 centit bővült) és a 33 százalékkal növelt torziós merevség ellenére

az új generáció nem lett nehezebb az elődjénél.

Persze így sem pehelysúlyú, változattól függően 2,2-2,3 tonna, vagyis egy azonos hajtással szerelt 5-ös kombinál több mint 300 kilóval nyom többet.

Belépett a digitális korba

Belül sokkal többet változott az X5, a technológia jobban előtérbe került, mint korábban bármelyik más BMW-ben. Például a műszerfal már teljesen digitális, és ugyanúgy 12,3 col képátlójú, mint az iDrive érintőképernyője.

BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5

A navigáció és a kamerarendszer részben virtuális képe tűéles, és

a grafika is a csúcsot jelenti a mai kínálatban, akárcsak a színes head up display,

amely nagyobb, mint amit eddig bármilyen autóban láttam. Méreténél fogva rengeteg információt jelenít meg, például már nemcsak a navigációs nyilakat, hanem akár a térkép egy kiragadott részletét is.

BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5

Átalakították a klímavezérlő panelt és a két első ülés közötti területet is, utóbbin a gombok már zongoralakk feketében pompáznak, a hangerőszabályzó, az iDrive tárcsája, az ide költöztetett motorindító és az automata váltó előválasztó karja pedig 219 ezer forint felárért akár

kristályüvegből is készülhet.

Az ötletet alighanem a Volvótól vette a BMW, a svédek az XC90-hez kínálnak hasonlót.

Mindent tud, amit a nagyok

BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5

A kényelem és a luxus megközelíti a 7-es sorozat szintjét, a helykínálat, az ülések puhasága, a látható-tapintható minőség jóval közelebb van a nagy testvérhez, mint az 5-öshöz. Rendelhető masszázsfunkciós ülés (hosszú utakon hasznos, amikor megtornáztatja az izmokat), négyzónás légkondicionáló, fűtött könyöktámasz, hűthető és fűthető pohártartó, beépített légfrissítő, 1500 W teljesítményű hangrendszer, a hátsó ülésekhez pedig 10,2" méretű érintőképernyős multimédia szórakoztatórendszer is. De a csúcs a házon belülről, a Rolls-Royce-tól származó díszvilágítású tetőkárpit, is, amely a sok apró LED segítségével a csillagos ég érzetét kelti.

BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5

Persze már az alapfelszereltség sem szegényes, mivel a bőrkárpitozás, a navigáció, az elektromos ülésállítás és csomagtérajtó-mozgatás, a LED-hangulatvilágítás is széria, nem is beszélve a LED-fényszórókról, az adaptív lengéscsillapításról, a nyolcfokozatú automata váltóról és az összkerékhajtásról.

BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5

Azért az alapáron felül még így is jelentős összegeket lehet elkölteni az X5-re, hiszen

a fontosabb extrák drágák:

a plusz két ülésért 695 ezer, az 500 méterre elvilágító lézerfényszóróért 675 ezer, az éjjellátó rendszerért 709 ezer, a vezetéstámogató csomagért 878 ezer, a 22-es felnikért 709 ezer, Harman/Kardon hifiért 334 ezer, a Bowers & Wilkinsért 1,852 millió, az M csomagért 1,857 millió, a vele együtt is rendelhető terepcsomagért 996 ezer forintot kérnek.

Terepre vele

Utóbbi igazi újdonság, hiszen a BMW eddig egyetlen szabadidő-autójához sem kínált ilyet. Nemcsak szoftveres módosításokat, négyféle terepüzemmódot és a kerekeket kívülről mutató kamerarendszert kapunk ezért a pénzért, hanem első és hátsó alsó védőelemeket, valamint

rendes, központi differenciálzárat is.

Persze a terepcsomag csak akkor ér valamit, ha megrendelik mellé a 709 ezer forintos teljes légrugózást is, amivel 4 centit lehet emelni és süllyeszteni a karosszérián. A régebbi X5-ben csak a hátsó tengelyen volt légrugó, ami azt a célt szolgálta, hogy teljes terheléssel se üljön le a hátulja.

BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5

Menet közben a légrugózás és a szintén újdonságok közé tartozó, 422 ezer forintba kerülő összkerék-kormányzás határozza meg a vezetési élményt. Előbbi finom lebegő érzést adott az Etyek környéki kátyús utakon is, utóbbi pedig megkönnyítette a nagy batár manőverezését szűk helyeken, mert

jelentősen javítja a fordulékonyságot.

Cserébe azt az árat kell megfizetni, hogy a kormányzás kissé kiszámíthatatlan: a vajpuhán forgó volán elfordítása után egy kis késéssel a hátsó kerék is elfordul, ami elsőre természetellenes érzést kelt a vezetőben. Előfordulhat, hogy kanyar közben még korrigálni kell, mert jobban befordul az X5, mint várná az ember.

BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5

Igazán sportos vezetők rendelhetnek még Professzionális M Sport futóművet 1,2 millióért, ami a négykerék-kormányzáson felül nyomatékvektorozó (az ívkülső kerékre több erőt jutató) hátsó M differenciálművet és aktív dőlésgátló rendszert tartalmaz, de ne legyenek illúzióink: még ezzel együtt is ügyetlenebbül mozog majd, mint egy alacsonyabb 5-ös kombi, igaz, a nagy szabadidő-autók között a Cayenne-en kívül nem sok vetélytárstól kell tartania.

Bőven elég az alapmotor is

Egyelőre három motorral rendelhető az új X5, a zöld rendszámos, négyhengeres benzinessel szerelt konnektoros hibrid, a 45e jövőre érkezik.

Az egyturbós, háromliteres, sorhatos X5 30d 19,694 millió forinttól indul,

és felesleges is tovább nézelődni, mert már ez is 265 lóerőt és 620 Nm-t ad 6,5 másodperces gyorsulás mellett.

BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5

A szintén háromliteres, de 400 lóerős, 760 Nm-es, négyturbós 50d dízel 7,6 millióval drágább, és csak 1,3 másodperccel gyorsul jobban, a rövid tesztvezetésen is a vártnál kisebb erőfölényt éreztem az 50d javára.

Mindkettő 9-10 liter körül fogyaszt,

ami egy ekkora autótól kedvezőnek számít.

BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5
BMW X5

Ilyen remek dízelek mellett az egyetlen benzines, a 20,18 millióba kerülő, sorhatos, 340 lóerős 40i Európában nem sok sikerre számíthat a kisebb nyomatéka és a nagyobb fogyasztása miatt, bár Észak-Amerikában, Kínában és Oroszországban, vagyis az X5 legnagyobb piacain biztosan keresett lesz.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!