Minden autógyártó készít előszériás példányokat egy-egy új modelljéből, ezeket többnyire tesztelési célokra használják, sőt olykor az újságírók is ilyeneket vezetnek a hivatalos menetpróbákon.
Ezek az autók nem feltétlenül egyeznek meg a végleges, típusengedéllyel rendelkező változattal,
lehetnek apró eltérések, módosítások bennük.
Az ilyen autókat általában nem értékesítik a gyártók, hanem tervezetten megsemmisítik őket. Biztosan a Volkswagennél is van ilyen program, valaki mégis úgy döntött, hogy
egy-két előszériás példányt inkább fű alatt értékesít.
Európában és Észak-Amerikában 6700 esetet ismert el a Volkswagen, de a Der Spiegel cikke szerint
9000-nél is több bizonytalan eredetű Volkswagen került forgalomba.
Németországban négyezer autó érintett, ezeket a Volkswagen azonnal visszavásárolja.
A német hatóságok állítólag még mérlegelik, hogy kivessenek-e bírságot a cégre,
vagy megelégszenek azzal, hogy az autókat visszavásároltatják.