Michael Schumacher után valószínűleg Walter Röhrl a legismertebb német autóversenyző. A kétszeres ralivilágbajnok a 70-es, 80-as években vezetett az Opel, a Fiat, a Lancia és az Audi gyári csapatában, később a Pikes Peaken és különböző pályaversenyeken ért el sikereket,
visszavonulása után pedig a Porsche fejlesztőrészlegénél helyezkedett el.
A 71 éves versenyzőlegenda nemrég tesztelte a német autógyártó első elektromos modelljét, a hivatalosan még be sem mutatott Taycant, és a találkozásról videó is készült.
A Taycan egyébként az idén szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik majd be, de már most tudni lehet, hogy két villanymotorral
az összteljesítménye eléri a 600 lóerőt. 0-100 km/órára 3,5, 200 km/órára 12 másodperc alatt gyorsul fel.
A 800 V-os fedélzeti rendszere lehetővé teszi, hogy akár 350 kW teljesítményű villámöltőt is használjon, amivel 4 perc alatt képes 100 km megtételére elegendő áramot felvenni. Kár, hogy ilyen erős töltőből még nem sok létezik a világon.
Röhrl egyébként pár hónapja egy versenypályán már ment egy keveset a Taycannal, ami akkor mély benyomást tett rá, pedig állítása szerint
egyáltalán nem lelkesedik az elektromos hajtásért.
Az alapos közúti tesztre azonban csak január közepén került sor a Stuttgart környéki országutakon. Még Robert Maier, a Taycan projektvezetője és Ingo Albers futóműfejlesztő főmérnök is beült Röhrl mellé, hogy első kézből kapjanak értékes visszajelzéseket a kocsiról.
„Manapság nagyon izgalmas időket élünk, a technológia elképesztő ütemben fejlődik. Izgatottan várom, hogy mire lesz képes az autó ahhoz képest, amit a legutóbb tapasztaltam" – nyilatkozta beülés után Röhrl, aki majdnem annyira izgatott volt, mint a mellé rendelt mérnökök.
Az enyhén álcázott fekete Taycan másodpercekkel azután, hogy Röhrllel a volánnál elhagyta Weissachban a Porsche fejlesztőközpont udvarát, már el is tűnt a forgatócsoport elől, pedig ők sem akármivel, hanem egy Cayenne-nel próbálták meg tartani a lépést vele. Már ekkor nyilvánvalóvá vált, hogy a veterán versenyző nem sétakocsikázni indult, hanem valóban
ki akarta tapasztalni a villanyautó határait.
A stáb csak akkor érte utol, amikor széles vigyorral bevárta őket egy útszéli parkolóban.
Mik az első benyomásai?
„Őrület. Még a ralizással töltött éveim alatt sem tapasztaltam ilyen teljesítményt. A Taycan annyira jól megy, hogy az igazán félelmetes.
Milyen a Taycan kezelhetősége?
"Meglepődtem, mert nem lehetett már érezni, hogy milyen nehéz. A mérnökök remek munkát végeztek a finomhangolással, és remekül kihasználták az alacsony tömegközéppontot is. Mind a kormányzás, mind a fék szuperül viselkedik."
Mely területeken lehet megtapasztalni a Porschék DNS-ét?
Ha letakart szemmel vezettem volna, akkor is azonnal meg tudtam volna mondani, hogy egy Porschében ülök. A kormányzás súlya és érzése tipikus, de még a fékpedál érzete is, pedig utóbbit nem lehetett könnyű megvalósítani, mivel egy elektromos autóban a fékenergia-visszatáplálást kombinálni kell az üzemi fékekkel. Mind megéri a pénzét.
Mi az, ami a legjobban tetszett önnek a Taycanban?
„Talán az, hogy mennyire nem hiányzott a motorhang. Korábban még sosem tapasztaltam olyat, hogy a hajtásláncból eredő hangok hiánya ne okozott volna teljesítményvesztést. Igazából nagyon tetszett a Taycan csöndessége, ez már önmagában élményszámba ment.
Összehasonlítva egy hagyományos autó által nyújtott vezetési élménnyel, mi a legnagyobb különbség?
Egyszerűen a teljesítmény. Még a leggyorsabb raliautókban sem tapasztaltam ilyen erőt, és ennyire közvetlen gázreakciót. Ez utóbbi tette, hogy minden gázadáskor elmosolyodtam.
Ön szerint mely területek szorulnak még fejlesztésre a sorozatgyártás megindításáig?
Szerintem az autóval minden rendben lesz, jó irányba tartanak a fejlesztések ahhoz, hogy egy remek termék váljék belőle. Viszont az infrastruktúra kérdését gyorsan meg kéne oldani, mert szerintem hamar felkapnám a vizet, ha valaki mögött várnom kéne a töltőoszlopnál.