A Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a Porsche a 911-es vadonatúj, 992-es kódjelű generációját, egyelőre csak a Carrera 4 és Carrera 4S változatban.
Az nem meglepő, hogy farmotoros sportkocsi formájához óvatosan nyúltak hozzá,
hogy a 3,0 literes hathengeres bokszer turbómotor erősebb lett (420 helyett 450 lóerős), és az sem, hogy a sportkocsi fejlettebb vezetéstámogató és infotainment rendszereket kapott, többek között hőkamerás éjjellátót is. A legnagyobb durranásokat 10 pontban foglaljuk össze:
Korábban hagyomány volt, hogy az erősebb változatok (GTS, GT2, GT3, Turbo) szélesebb farral készültek, ami nemcsak a megjelenésre volt előnyös hatással, hanem a szélesebb nyomtáv miatt a stabilitásra is. Ezúttal viszont csak egyféle, eleve széles karosszéria lesz, az első nyomtáv 45 mm-rel nagyobb, mint eddig, és a tengelytáv is hosszabb.
A Porsche korábban azzal különböztette meg a négykerék-meghajtású változatokat a hátsókerekesektől, hogy LED-csíkkal kötötte össze a hátsó lámpáikat. Az új 992-es nemzedéknél azonban már minden változaton ott lesz a csík,
mivel ezt diktálja a Porsche új formanyelve.
Korábban a Macan, a Cayenne, a Panamera és a Taycan is ehhez igazodott. Amúgy az új hátsó lámpákban organikus diódák, OLED-ek világítanak.
Bár a karosszéria hossza maradt 4,5 méter, és a korábbinál jóval több alumíniumot használtak fel hozzá (főleg a hátsó részen, hogy javuljon a súlyelosztás),
a 911-es tömege így is megnőtt fél mázsával
az új biztonsági előírások és a gazdagabb felszereltség miatt.
A Carrera S már 1515 kilót nyom, a 4S ennél 50 kilóval nehezebb. Manapság szinte minden gyártó tömeget csökkent vagy legalább nem növel a modellváltásoknál, fura, hogy pont a Porschénak nem jött össze.
A karosszéria azért is lett nehezebb, mert felkészítették a hibrid hajtás komponenseinek befogadására. Azért erre a zöld rendszámos verzióra még várni kell egy kicsit, a legvalószínűbb, hogy az életciklus felénél esedékes modellfrissítéskor vezetik majd be, 2022 környékén.
Állítólag a váltóba integrált 95 lóerős villanymotor segít majd be a hajtásba, a 10,8 kWh-s akku révén pedig
rövid távokat tisztán elektromos üzemmódban is meg tud majd tenni.
Nem hivatalos információk szerint 317 km/óra lesz a végsebessége, a 0-100-as gyorsulás pedig csak 3,5 másodpercig tart.
A Porsche folyamatosan fejlesztett hétfokozatú automata váltója, a PDK nem él tovább az új generációban, pedig sok szakember szerint a világ leggyorsabb és legjobban programozott dupla kuplungos szerkezete volt.
Természetesen továbbra is kínálnak majd dupla kuplungos automatát a kocsihoz, az új annak ellenére sem nagyobb vagy nehezebb a réginél, hogy
7 helyett immár 8 fokozata van.
Alapáron azért továbbra is a hétfokozatú kézi váltó jár a 911-hez.
Az új automata váltóhoz új, elektromos előválasztó kart is fejlesztett a Porsche, amely leginkább egy régi villanyborotvára hasonlít a tetején lévő krómozott és lyuggatott borítás miatt. Érdekesség, hogy ezzel a karral többé nem lehet manuális váltásokat végrehajtani, aki felül akarja bírálni az automatát, annak a kormány mögötti váltófüleket kell használnia.
A világon elsőként a Porsche fejlesztett ki egy ún. Wet (nedves) üzemmódot egy szériaautóhoz. Az alapfelszereltségként járó funkcióval
a 911 magától észleli az útburkolaton lévő nedvességet,
és ennek megfelelően hangolja át vezérlő- és futóműrendszereit.
Egyúttal figyelmezteti a vezetőt, aki a kormánykerék tekerőgombjával biztonságosabb üzemmódra állíthatja át az autót. Ebben a gázpedál kevésbé érzékeny, és a kipörgésgátló is speciális program szerint dolgozik.
Összkerék-kormányzás már az előző 991-es nemzedék néhány tagjában is benne volt, jellemzően csak a kínálat erősebb, drágább verzióiban, mint például a Turbo vagy a versenypályára optimalizált GT-modellek.
Mostantól viszont az alap Carrera modellek vásárlói is hozzájuthatnak a rendszerhez (felár ellenében), amely agilisabb viselkedést, kisebb fordulókört és
autópályán nagyobb stabilitást eredményez.
Az előző 911-ben a modellfrissítés óta az összes változatot turbómotor hajtotta leszámítva a GT3 és GT3 RS modelleket, amelyekben pörgős szívómotor dolgozott. Sokan azt hitték, hogy az új 992 család GT3-jában már szintén turbómotor lesz majd, Frank Walliser, a Porsche sportautókért felelős részlegének vezetője a Los Angeles-i világpremieren ezt cáfolta egy interjúban.
Elárulta, hogy a GT3 verzió marad szívómotoros, mert a turbósítással legalább 40 kilóval nőne meg a tömeg. Ugyanezen okból nem lesz összkerék-meghajtás sem hozzá, mert az további 50 kilót jelentene.
Bár sportautómércével a 911 Carrera S kifejezetten takarékosnak számít (a régi NEDC ciklus szerint az átlagfogyasztása 8,9 liter), azért abban senki ne higgyen, hogy két számjegyű fogyasztással járna az autóval, pláne, ha a képességeit is ki szeretné használni.
A Porsche tett róla, hogy a környezetszennyezés minél kevesebb lelkifurdalást okozzon a sofőröknek: kifejlesztették az Impact nevű alkalmazást a kocsihoz, amely kiszámítja annak az anyagi hozzájárulásnak a mértékét, amelyet azért fizethetnek a tulajdonosok, hogy „megváltsák” szén-dioxid-lábnyomukat.
Választhatnak különböző nemzetközileg jóváhagyott klímaprojektek támogatása közül.
A világ minden táját érintő projektek a szél-, víz- és napenergiára, valamint az erdővédelemre koncentrálnak.