10 meglepő tény az új Porsche 911-ről

Porsche 911 (992)
Vágólapra másolva!
Bár szinte ugyanúgy néz ki, mint az elődje, számos újdonsággal érkezik a legendás sportautó nyolcadik generációja.
Vágólapra másolva!
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)

A Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a Porsche a 911-es vadonatúj, 992-es kódjelű generációját, egyelőre csak a Carrera 4 és Carrera 4S változatban.

Az nem meglepő, hogy farmotoros sportkocsi formájához óvatosan nyúltak hozzá,

hogy a 3,0 literes hathengeres bokszer turbómotor erősebb lett (420 helyett 450 lóerős), és az sem, hogy a sportkocsi fejlettebb vezetéstámogató és infotainment rendszereket kapott, többek között hőkamerás éjjellátót is. A legnagyobb durranásokat 10 pontban foglaljuk össze:

Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)

1. Többé nem lesz kétféle karosszéria

Korábban hagyomány volt, hogy az erősebb változatok (GTS, GT2, GT3, Turbo) szélesebb farral készültek, ami nemcsak a megjelenésre volt előnyös hatással, hanem a szélesebb nyomtáv miatt a stabilitásra is. Ezúttal viszont csak egyféle, eleve széles karosszéria lesz, az első nyomtáv 45 mm-rel nagyobb, mint eddig, és a tengelytáv is hosszabb.

2. Csík köti össze a hátsó lámpákat

A Porsche korábban azzal különböztette meg a négykerék-meghajtású változatokat a hátsókerekesektől, hogy LED-csíkkal kötötte össze a hátsó lámpáikat. Az új 992-es nemzedéknél azonban már minden változaton ott lesz a csík,

mivel ezt diktálja a Porsche új formanyelve.

Korábban a Macan, a Cayenne, a Panamera és a Taycan is ehhez igazodott. Amúgy az új hátsó lámpákban organikus diódák, OLED-ek világítanak.

Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)

3. Nem nagyobb, de nehezebb

Bár a karosszéria hossza maradt 4,5 méter, és a korábbinál jóval több alumíniumot használtak fel hozzá (főleg a hátsó részen, hogy javuljon a súlyelosztás),

a 911-es tömege így is megnőtt fél mázsával

az új biztonsági előírások és a gazdagabb felszereltség miatt.

A Carrera S már 1515 kilót nyom, a 4S ennél 50 kilóval nehezebb. Manapság szinte minden gyártó tömeget csökkent vagy legalább nem növel a modellváltásoknál, fura, hogy pont a Porschénak nem jött össze.

4. Lesz hibrid is

A karosszéria azért is lett nehezebb, mert felkészítették a hibrid hajtás komponenseinek befogadására. Azért erre a zöld rendszámos verzióra még várni kell egy kicsit, a legvalószínűbb, hogy az életciklus felénél esedékes modellfrissítéskor vezetik majd be, 2022 környékén.

Állítólag a váltóba integrált 95 lóerős villanymotor segít majd be a hajtásba, a 10,8 kWh-s akku révén pedig

rövid távokat tisztán elektromos üzemmódban is meg tud majd tenni.

Nem hivatalos információk szerint 317 km/óra lesz a végsebessége, a 0-100-as gyorsulás pedig csak 3,5 másodpercig tart.

Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)

5. Kidobták a régi automatát, mindenki kedvencét

A Porsche folyamatosan fejlesztett hétfokozatú automata váltója, a PDK nem él tovább az új generációban, pedig sok szakember szerint a világ leggyorsabb és legjobban programozott dupla kuplungos szerkezete volt.

Természetesen továbbra is kínálnak majd dupla kuplungos automatát a kocsihoz, az új annak ellenére sem nagyobb vagy nehezebb a réginél, hogy

7 helyett immár 8 fokozata van.

Alapáron azért továbbra is a hétfokozatú kézi váltó jár a 911-hez.

6. Villanyborotva a váltókar helyén

Az új automata váltóhoz új, elektromos előválasztó kart is fejlesztett a Porsche, amely leginkább egy régi villanyborotvára hasonlít a tetején lévő krómozott és lyuggatott borítás miatt. Érdekesség, hogy ezzel a karral többé nem lehet manuális váltásokat végrehajtani, aki felül akarja bírálni az automatát, annak a kormány mögötti váltófüleket kell használnia.

Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)

7. Esőüzemmód

A világon elsőként a Porsche fejlesztett ki egy ún. Wet (nedves) üzemmódot egy szériaautóhoz. Az alapfelszereltségként járó funkcióval

a 911 magától észleli az útburkolaton lévő nedvességet,

és ennek megfelelően hangolja át vezérlő- és futóműrendszereit.

Egyúttal figyelmezteti a vezetőt, aki a kormánykerék tekerőgombjával biztonságosabb üzemmódra állíthatja át az autót. Ebben a gázpedál kevésbé érzékeny, és a kipörgésgátló is speciális program szerint dolgozik.

8. Hátsókerék-kormányzás

Összkerék-kormányzás már az előző 991-es nemzedék néhány tagjában is benne volt, jellemzően csak a kínálat erősebb, drágább verzióiban, mint például a Turbo vagy a versenypályára optimalizált GT-modellek.

Mostantól viszont az alap Carrera modellek vásárlói is hozzájuthatnak a rendszerhez (felár ellenében), amely agilisabb viselkedést, kisebb fordulókört és

autópályán nagyobb stabilitást eredményez.

Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)

9. Marad a szívómotor a GT3-ban

Az előző 911-ben a modellfrissítés óta az összes változatot turbómotor hajtotta leszámítva a GT3 és GT3 RS modelleket, amelyekben pörgős szívómotor dolgozott. Sokan azt hitték, hogy az új 992 család GT3-jában már szintén turbómotor lesz majd, Frank Walliser, a Porsche sportautókért felelős részlegének vezetője a Los Angeles-i világpremieren ezt cáfolta egy interjúban.

Elárulta, hogy a GT3 verzió marad szívómotoros, mert a turbósítással legalább 40 kilóval nőne meg a tömeg. Ugyanezen okból nem lesz összkerék-meghajtás sem hozzá, mert az további 50 kilót jelentene.

Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)
Porsche 911 (992)

10. Segít védeni a környezetet

Bár sportautómércével a 911 Carrera S kifejezetten takarékosnak számít (a régi NEDC ciklus szerint az átlagfogyasztása 8,9 liter), azért abban senki ne higgyen, hogy két számjegyű fogyasztással járna az autóval, pláne, ha a képességeit is ki szeretné használni.

A Porsche tett róla, hogy a környezetszennyezés minél kevesebb lelkifurdalást okozzon a sofőröknek: kifejlesztették az Impact nevű alkalmazást a kocsihoz, amely kiszámítja annak az anyagi hozzájárulásnak a mértékét, amelyet azért fizethetnek a tulajdonosok, hogy „megváltsák” szén-dioxid-lábnyomukat.

Választhatnak különböző nemzetközileg jóváhagyott klímaprojektek támogatása közül.

A világ minden táját érintő projektek a szél-, víz- és napenergiára, valamint az erdővédelemre koncentrálnak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!