Hadüzenet a kátyúknak - Citroën C5 Aircross menetpróba

Citroen C5 Aircross
Vágólapra másolva!
Kínában már 2017 óta kínálja a Citroën, most pedig végre az európai változatot is begördítette a szalonokba. Bár a C5 jelzés alapján akár nagyobbnak is gondolhatnánk, az új Aircross valójában egy kompakt, ötüléses SUV, vagyis hallatlanul népszerű kategóriába érkezett. Sokak számára szimpatikussá teheti, hogy a gyártója nem sportos vezetési élményt, hanem osztályon felüli utazási komfortot ígér.
Vágólapra másolva!

Kétségtelen, hogy a 2017-ben Év Autója díj-győztes Peugeot 3008, a nagyobb 5008-as, a német rokon Opel Grandland X és a tavaly elkészült Citroën C5 Aircross közeli rokonok. Mégis önálló egyéniségek, és a márkákra jellemző dizájn mellett a kényelem terén is vannak különbségek. Ezért

nem tekinthetők klónoknak a párhuzamos modellek,

mindegyik önálló karakter, és ez belterük kialakítására is igaz.

Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross

Földközeli élmény, francia módra

Még a lemezek alatti műszaki megoldások területén is akad eltérés – igaz, a költségtakarékos kutatás-fejlesztés, illetve gyártás érdekében inkább apró, s egymással kompatibilis részletek ezek. A lényeg, hogy a végeredmény citroënesen avantgárd és vonzó lett, persze csak annyira, hogy ne konkuráljon a konszern egyetlen prémiummárkás és ennek megfelelően drága SUV-jával, a DS7 Crossback modellel.

Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross

Persze azért a C5 Aircross sem az egypálcikás kategória, mégis a földön jár.

A bevezetési akcióval 6, 79 millió forinttól induló alapváltozat

sok autóvásárló terveit írhatja felül: azokét is, akik extrákkal kitömött kompakt kombira vágynak, és azokét is, akik látványos, magas és kényelmes SUV beszerzésén gondolkodnak.

A helykínálat négy felnőttnek bőséges, a csomagok is óriási, 580-720 literes térbe pakolhatók (tologatható a hátsó pad), s az utastér is tele van apró kényelmi figyelmességgel Forrás: Citroen

Ráadásul annak ellenére, hogy SUV-nak tűnik, az egyterűek rugalmasan variálható belső terét is hozza, öt teljes értékű ülése közül például a hátsók is sínen csúsznak, és támlájuk dőlésszöge is állítható. Tényleg, akkor mi is valójában? A 4x4-hajtás hiánya, a mérsékelt küszöb- és tetőmagasság, valamint a kiemelkedő menetkomfort okán a crossover skatulya lenne igazán helytálló.

Tágas és jól variálható a csomagtér, de nem készül belőle hétüléses. Az csak a Peugeot 5008, illetve márkán belül az egyterűek (Grand C4, Berlingo és Spacetourer) kiváltsága Forrás: Citroen

Hidropneumatika nélkül is varázsszőnyeg?

Akármi is, mindenből sokat ad, mindazonáltal a márka képviselői a bemutató alkalmával

erényeit a kényelem köré csoportosították.

Nem véletlenül, hiszen a belépő szintű Live kivitelt is beleértve minden C5 Aircross szériában kapja a rafinált, kettős lengéscsillapítást felvonultató felfüggesztést. A PHC (Progressive Hydraulic Cushion) lényege, hogy lefékezi a rugóra eső terhet, mielőtt az a ráható függőleges erő hatására összenyomódna.

A trükkös vonalvezetés és az „ütésálló”, pufi műanyag oldalelemek kiválóan leplezik, hogy a C5 Aircross divatterepjáró helyett valójában egy méretes és sokoldalú crossover Forrás: Citroen

Egyszerűbben fogalmazva olyan kettős lengéscsillapítóról van szó, amelyből az első lágy fokozat a kemény csavarrugótól függetlenül képes csökkenteni a szélsőséges mozgások okozta kellemetlen ütéseket (repedezett, gyűrött aszfalton), míg sima felületen stabilan tartja az autót akár nagy sebességű kanyarokban is.

Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross

A gyakorlatban mindez közepesen meggyőző mutatványnak bizonyult:

az előre beharangozott ájulástól némileg elmaradt

a Citroën legendás hidropneumatikus felfüggesztését kiváltó, hangsúlyozottan olcsóbb és egyszerűbb megoldása. A C5 Aircross „mindössze” egy jól finomhangolt átlagos utazóautó kvalitásait villantotta fel a rövid próbaúton, de később egy alapos teszten nyilván kiderülhet majd a valódi tudása.

Látványosak a hátsó lámpák, a legmagasabb Shine csomagban már megjelenik a 2-es szintű, azaz időben korlátozott önvezetési funkció. Rövidesen érkezik egy plug-in, azaz tölthető hibrid verzió 200 lóerő feletti rendszerteljesítménnyel Forrás: Citroen

Digitális kijelzők és legalább 130 lóerő

A C5 Aircrossról így is kellemes összképet szerezhettünk az országos premier alkalmával. Annyit felfedett magából a tágas és csendes utasterű újdonság, hogy nyugodtan ki lehet jelenteni:

az idén százéves francia márka halad a korral.

Hála a bevállalós stratégáinak, immár a C-szegmensben is elérhető a Citroënek kifejezetten izgalmas megjelenése és sok ügyes részletmegoldása.

Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross
Citroen C5 Aircross

Hab a tortán hatalmas, 580-720 literes csomagtere, akár 20 vezetéstámogató rendszere (köztük adaptív tempomat és vészfékasszisztens) és sokféle kényelmi extrája. Ezek közé nemcsak az induktív telefontöltő, a nagy panorámatető és a kapacitív érintőképernyős infotainment számtalan funkciója tartozik, hanem a C4 Cactus modellfrissített változataihoz hasonlóan a különleges első komfortülés is.

A 6,79 millió forintos alapárba 130 lóerős 1.5 BlueHDi motor, 6-os kézi váltó, a progresszív hidraulika, sávtartó és vészfékasszisztens tartozik (később érkezik a háromhengeres benzines belépőmodell) Forrás: Origo

Motorpalettáját két benzines és két dízel alkotja. Az alapmodellek (1,2-es, háromhengeres Pure Tech és 1,5-ös Blue HDi) 131 lóerősek, míg az 1,6-os benzines turbó 181 lovas.

Utóbbihoz nyolcfokozatú automata váltót is lehet rendelni,

ami széria az árlista csúcsán tanyázó kétliteres dízelnél – ez 177 lóereje mellett 400 Nm-es nyomatékot tud hadrendbe állítani. Tanulmányként tavaly a C5 Aircrossból egy plug-in hibrid mutatkozott be, ami jól mutatja a még idénre tervezett kínálatbővítés irányát.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!