Egy olcsó és zseniális villanyautó, amivel feltámadhat a Fiat

Fiat Centoventi
Vágólapra másolva!
A Centoventi-tanulmány a bizonyíték arra, hogy az olasz gyártó újra formába lendült.
Vágólapra másolva!
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi

A Fiat mindig is a kisautók szakértője volt, a gond csak az, hogy még mindig a több mint 10 éves 500-as adja a kínálatának gerincét, a 8 éves Panda III is kiöregedett már (legutóbb 0 csillagos lett a töréstesztje), az utolsó Punto gyártását pedig tavaly fejezték be 13 év után.

Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi

Épp ezért volt jó látni Genfben, hogy a torinói gyártó ismét készül valamire a kisautók szegmensében. A Centoventi-tanulmány – amelynek neve a Fiat 120. születésnapjára utal – természetesen elektromos hajtású, és sokak szerint

a Panda 4. generációját tisztelhetjük benne.

Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi

De nem ettől zseniális a kisautó, hanem a páratlan variálhatóságtól és személyre szabhatóságától, ugyanis a tervezésénél a „kevesebb több” elvet alkalmazták. Amikor majd gyártásba kerül, a Fiat szerint

a piac legolcsóbb villanyautója lesz,

de ennek az az ára, hogy csak egyféle színben készül majd, és az alapváltozatban olyan kis akkumulátor lesz, hogy a hatótáv éppen eléri a 100 kilométert.

Viszont felárért akár három további, első ülések alá rejthető akkumulátort is vásárolhatnak majd a tulajdonosok, amivel

a hatótáv már elérheti a tekintélyes 500 kilométert.

A hajtásláncról semmit sem árultak el, csak annyit, hogy elektromos. A Fiat szerint a kevesebb mint 5 perc alatt beépíthető plusz akkuk nem rontják a menettulajdonságokat és a karosszéria passzív biztonságát.

Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi

Az alapból egyszínű külsőt olykor redőzött felületű, könnyen cserélhető sárvédő- és tetőbetétekkel, lökhárítókkal, kerékburkolatokkal lehet majd egyedivé tenni.

Választani lehet, hogy a tetőnyílásba nyitható ablak, elhúzható vászontető vagy tetőboksz kerüljön,

sőt, napelem is választható lesz, amely annyi energiát termel, hogy a légkondi mellett különböző kijelzőket is képes működtetni. A gyári grafikák alapján akár kabrióvá is át lehet alakítani a kocsit.

Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi

Minimális méretű a műszerfal, a 10 colos beépített kijelző mellett a sofőr

a saját okostelefonját használhatja kiegészítő kijelzőként,

de felárért egy másik 10 colos óriáskijelző is rendelhető lesz, amivel már szélesvásznú képernyőt kap a vevő.

Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi

Egy másik digitális kijelző a külvilág felé továbbít üzeneteket a szélvédőn át, amely például az autómegosztó szolgáltatásoknál lehet hasznos, de

hátrafelé is lesz egy kijelző,

amely közösségi médiás üzeneteket vagy fizetett reklámokat jeleníthet meg, kizárólag álló helyzetben.

Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi

A Genfben kiállított négyszemélyes Centoventiben kivehető, lehajtható utasülés volt, de a végleges változatba még számos más, környezetbarát anyagból készített üléstípus lesz rendelhető a kanapé stílusútól a gyerekülésen át az asztallá hajtogatható munkaállomásig.

Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi
Fiat Centoventi

Az utasteret utólag megvásárolható, vagy

3D-nyomtatóval akár otthon is kinyomtatható kiegészítőkkel

(pl. pohár- és telefontartók, asztalok, ajtózsebek, dobozok stb.) lehet feldobni. Ezeket a tárgyakat szabadalmaztatott, a legóéhoz hasonló technikával kell rögzíteni. Ötletből tehát nincs hiány, már csak az a kérdés, hogy hány évet kell várnunk a szériaváltozat érkezésére.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!