A Porsche legújabb szabadidő-autója a Cayenne átalakításából született, közvetlen konkurense a BMW X6 és a Mercedes GLE Coupé, de ide vehetjük házon belülről az Audi Q8-at és a Lamborghini Urust is.
A kupénak mondott karosszérián az első és a hátsó szélvédő laposabb szögben áll,
a tető pedig alacsonyabban húzódik, mint a normál Cayenne-en.
Áttervezték az ajtókat és a lökhárítókat is, a hátsó rendszám a lökhárítóra költözött. Az aktív hátsó szárny 90 km/óra fölött magától kiemelkedik, de ilyet láttunk már az alap Cayenne-en is.
Belül az a legnagyobb változás, hogy a hátsó sorban két különálló ülőhelyet alakítottak ki a háromszemélyes pad helyett. De nem kell kétségbe esni, mert akinek ötszemélyes autóra van szüksége, felár nélkül rendelhet hagyományos üléseket is.
Az alacsonyabb tető miatt a hátsó utasok 3 centivel mélyebben ülnek, mint a normál Cayenne-ben, így nem érzik majd szűkösebbnek a fejteret, már csak azért sem, mert
a panoráma üvegtető alapfelszerelés.
A csomagtartó 145 literrel lett kisebb, de így is 625 literes az S, és 600 literes a Turbo-változat esetében.
Felárért többféle csomag is kérhető, amelyek többek között szénszálas tetőt, 22 colos kerekeket, sportkipufogót és Alcantara-belsőt tartalmazhatnak.
Egyelőre csak kétféle benzinmotorral lehet megrendelni a normál Cayenne-hez hasonlóan Lipcsében készülő Cayenne Coupét, de év végén a hibrid hajtásláncok is megérkeznek.
A Cayenne Coupé S 3,0 literes V6-os motorja 340, a Turbo 4,0 literes V8-asa 550 lóerőt továbbít a nyolcfokozatú automataváltó és rajta keresztül a négy kerék felé. Előbbivel 6, utóbbival 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/órára a több mint 2 tonnás terepkupé.