"Ugyanaz a ruha nem lehet jó mindenkire, ezért sokoldalú hajtáslánckínálatot fejlesztettünk ki a Kugához, hogy vásárlóink megtalálják az életmódjukhoz leginkább illőt, és hogy egyszerű átállást kínáljunk az elektromos hajtásra" - mondta Jörg Beyer, a Ford legnagyobb, kétévente megrendezésre kerülő sajtórendezvényén, az Amszterdamban kedden tartott Go Furtheren.
Az európai fejlesztési részleg igazgatója arra célzott, hogy
a Kuga az első autótípus a világon, amelyet a háromféle hibrid hajtás mellett benzines és dízelmotorokkal is meg lehet rendelni,
akár összkerekes változatban is.
A Ford eddigi legsikeresebb európai SUV modellje a Kuga, amelynek első két generációjából 10 év alatt több mint egymilliót adtak el. Ettől függetlenül jelenleg
öt Európában eladott Fordból csupán egy a SUV,
ami sokkal rosszabb arány, mint a többi autógyártó 3:1-es átlaga.
Jelenleg nagy erőket mozgósít a vállalat, hogy ezen a téren felzárkózzon a többiekhez, az amszterdami rendezvényen nem is mutattak nekünk hagyományos személyautót, csak
egy új kicsi (Puma), egy új közepes méretű (Kuga) és egy új nagy (Explorer) szabadidő-autót.
Ezeken kívül volt még sok új, hibrid és elektromos hajtáslánc, valamint mobilitáshoz kapcsoló innováció, de ezek majd egy külön cikk témái lesznek.
A háromból SUV-ból messze a legfontosabb
a negyedik generációs Focusra épülő vadonatúj Kuga,
amely egyébként világautó, vagyis minden földrészen árulni fogják szinte változatlan formában, igaz, Amerikában Escape néven, némileg eltérő motorkínálattal.
Külsőre közel sem olyan robusztus az új Kuga, mint elődei, inkább csak egy emelt személyautónak tűnik, olyasminek, mint amilyen a Nissan Qashqai, vagy a Subaru Forester. A magassága 2 centit csökkent az elődjéhez képest, de az arányok megváltozásához az is kellett, hogy a szélesség viszont 4,5 centit, a hossz pedig 9 centit nőjön, emellett a tengelytávba is betoldottak 2 centit, amire a hátsó lábtér növelése miatt volt szükség.
Feltűnő, hogy a mai divattal ellentétben a lemez és az üvegfelületek aránya nem tolódott el az előbbi felé, vagyis az ablakok szokatlanul nagyok, ami nemcsak a térérzetnek tesz jót, de a kilátásnak is.
Nem látszik, de az új padlólemeznek köszönhetően
a karosszéria merevségét úgy tudták 10 százalékkal növelni, hogy közben a tömeg 90 kilóval csökkent.
Mindkét változás (és a Ford híresen jó futóműhangolási képessége, valamint az aktuális Focus ismerete) reményt ad arra, hogy a Kuga vezetési élménye továbbra is a legjobbak között lesz a kategóriában, bár a Mazda CX-30 is sem ígérkezik rossznak.
A Kugába a Focus-műszerfalat változatlan formában építették be (de digitális műszeregységgel), ami azt jelenti, hogy nem ez a legmutatósabb, legjobb anyaghasználatú belső a mai mezőnyben, de a funkcionalitása, ergonómiája kiváló, és azt is értékelni kell, hogy függőleges felépítése miatt sokkal kevésbé nyúlik be az utastérbe, mint a régi Kugáé.
Újdonság, hogy
a 70:30 arányban osztott hátsó üléseket sínen lehet tologatni,
így ha hátul nincs szükség nagy lábtérre, akkor a csomagtartó 67 literrel megnövelhető (a teljes méretét még nem árulták el, saccra szűk 500 liter lehet). A helykínálat nagyjából megfelel a kategória átlagának, a lecsökkentett magasság ellenére a fejtér is javult valamivel, de az igazi előrelépés az, hogy a belső szélesség közel 5 centivel lett nagyobb.
Szinte mindennel fel lehet szerelni a Kugát, amiről korábban azt hittük, hogy csak a prémiumautókhoz járnak: rendelhető például 10 eszközt kiszolgálni képes wifi hotspot, plexire vetítő head up kijelző, vezeték nélküli telefontöltő, hatalmas üvegtető és fűthető kormány, illetve hátsó ülés is. A FordPass mobil alkalmazással távolból is lekérhető az autó helyzete, állapota, de akár az ajtók nyitása és – automata váltó esetén – a motorindítás is megoldható.
A cikk folytatódik a második oldalon!