A változtatást egyhangúlag támogatták a képviselők. A döntés értelmében az eddigieken túl a 12-es, 13-as és 14-es környezetvédelmi osztályú – együttesen Euro 5-ös dízelüzemű – gépjárműveket is korlátozás alá vonják magas légszennyezettség idején, október 1-jétől.
Az ilyen autók 2014 szeptembere előtt kerültek először forgalomba,
vagyis legalább 5 évesek lesznek a korlátozás idején.
A javaslat szerinti korlátozás eredményeképp a 2018-as adatok alapján a Budapesten és 74 agglomerációs településen
üzemben tartott gépjárművek 52 százaléka kerülne korlátozás alá
és a javasolt korlátozás a dízelüzemű gépjárművek szennyezőbb 88 százalékát érintené, ami az összes állományhoz képest 35 százalékot jelent.
A budapesti szmoghelyzet riasztási fokozata során a forgalomkorlátozás nem érinti az 5-ös környezetvédelmi osztályú (vegyes hibrid, csak gázüzemű, csak elektromos meghajtású) gépjárműveket, a 6-os (Euro 3 benzines), a 9-es (Euro 4 benzines), a 14-es benzines (Euro 5 benzines), valamint a 15-ös és 16-os osztályú járműveket, amelyek Euro 6-os benzines és dízel- (2014. szeptember után forgalomba helyezett) járművek.
A javaslathoz mellékelt előzetes hatásvizsgálatban arról írtak, hogy mivel a rendelet legutóbbi 2017-es módosítása óta a riasztási fokozatban korlátozott gépjárművek aránya jellemzően kisebbé vált, mint a gépjárműállomány fele, ezért további szennyezőbb osztályokat indokolt a korlátozás alá vonni.
2018 májusában az Európai Bizottság az Európai Unió Bíróságához fordult Magyarországgal szemben a PM10 légszennyező anyag egészségügyi határértékeinek – többek között Budapest és környéke térségében – nem teljesülése miatt. A fővárosi önkormányzat vezetése azért is kezdeményezte a hatékonyabb intézkedések meghozatalát, hogy ez a körülmény a függőben lévő eljárás során is figyelembe vehető legyen.