Az újkori Skoda Octavia negyedik generációja a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, pontosan 60 évvel az első ilyen nevű Skoda típus után. Annyit lehet már tudni, hogy a legnagyobb újdonság a lágy és a konnektoros hibrid hajtások megjelenése lesz, de minden bizonnyal bővül a vezetéstámogató rendszerek köre, frissül a dizájn, és javul a kabin minősége is.
A Carscoops kémfotósának az Alpokban, féktesztelés közben sikerült lefényképezni egy részben álcázott kombi prototípust. Ezen jól látszik, hogy a sok kritikát kapott,
kettéosztott fényszórók helyett ismét hagyományos lámpák világítanak elöl,
melyek egy, a korábbinál nagyobb és díszesebb hűtőmaszkot fognak közre. A hátsó lámpák formáját még nem ismerhetjük, mivel azokat álcázás rejti el az illetéktelen tekintetek elől a fehér autón.
Eddig az Octavia minden nemzedéke nagyobb volt az előzőnél, és a fotókat elnézve ez a trend alighanem folytatódik. Már csak azért is, mert „rendes" kompakt autóként a Skoda már az új Scalát kínálja, így az új Octaviát valamivel feljebb pozícionálhatják a céges ranglétrán. A középkategóriás Skoda
továbbra is a moduláris MQB padlólemezre épül,
amin csak apróbb változtatásokat hajtanak végre.
A gazdag felszereltségű változatokban megjelenik a nyolcas Golfhoz már bejelentett, 12,3 colos Virtual Cockpit digitális műszerfal, de a Golffal ellentétben az alapmodellekben marad a hagyományos, analóg műszeregység. A központi érintőképernyő felszereltségtől függően 6,5, 8, vagy 9 colos lehet.
Megjelenik a kínálatban a frissített Superbből származó
konnektoros hibrid hajtás,
ami ismerős lehet a Golf és a Passat GTE-ből is. Ebben az 1,4 literes benzines turbómotornak egy 116 lóerős villanymotor segít be, a rendszerteljesítmény eléri a 218 lóerőt, a maximális nyomaték pedig a 400 Nm-t. A 13 kWh-s akkumulátor 55 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé.
Több mint valószínű a jóval egyszerűbb és olcsóbb, 48 V-os rendszerű, szíjhajtású indítómotor-generátorral rendelkező lágy (mild) hibrid hajtás megjelenése is, de azt még nem lehet tudni, hogy az 1,0 vagy az 1,5 literes benzinmotorral párosítják-e a csehek. Jó hír a flottásoknak, hogy a Fabiával ellentétben az Octaviából
nem tűnnek el a dízelek,
a pletykák ugyanaz a háromféle TDI lesz rendelhető, ami eddig.
Egy évvel a normál Octavia után jelenhet meg a sportos RS variáns, szokás szerint benzines és dízel hajtással, akár összkerékhajtással is. A kétliteres benzines teljesítményét 230-ról állítólag 265 lóerőre emelik majd.
Az új Octavia első példányai már év vége előtt megjelenhetnek a magyar utakon is.