Nemcsak energiát, de pénzt is fektet a Skoda a jövőbe, fejlesztik a hazai márkakereskedéseket, amelyek a jövőben alkalmasak lesznek az elektromos autók fogadására. Fali töltőket és gyorstöltőket telepítenek, ezzel készülnek fel a hamarosan érkező két teljesen elektromos modellre.
Az egyik ilyen újdonság a Citigo elektromos változata lesz,
amely a már elérhető Volkswagen e-UP cseh ikertestvéreként a városi forgalomban érzi majd otthon magát. A másik egy sokkal izgalmasabb, pontosan meg nem nevezett, Kodiaq-méretű SUV lesz, az ígéretek szerint 400 kilométer körüli hatótávval.
A legfontosabb járművek általában a megfizethetőbbek, a Skodánál ez az új Scala. Az egyébként hagyománytisztelő márkánál mostanáig Rapid volt a neve az alsó-középkategóriás modellnek, amely
a Fabia és az Octavia között tátongó méretes űrt hivatott betölteni.
Ez azonban úgy tűnik, hogy valamiért nem jött be a cseh gyártónak, és a Rapid Spaceback utódját Scalára keresztelték.
Az újdonság már a Skoda legfrissebb formai megoldásait mutatja be, ilyenek az agresszívre húzott első fényszórók, az új rajzolatú hátsó lámpák és a farról eltüntetett Skoda-embléma. Helyette szép, nagy krómbetűk hirdetik a márkanevet, ami a jobban felszerelt verzióknál a megnövelt hátsó üveg aljára, az egyszerűbbeknél a lemezre került.
Az extralista új elemei a többféle dizájnban választható, fekete betétes könnyűfém keréktárcsák, amelyek jobb légellenállási mutatóval és komoly menőségi faktorral is rendelkeznek. Nem maradhattak ki a Simply clever megoldások, amelyeket már megszokhattunk a Skodától: apró, sokszor jópofa, néha kicsit erőltetett apróságok, amelyek megkönnyítik az életet.
Ilyen az ajtóba rejtett esernyő vagy a tanksapkánál található jégkaparó,
amely egyben profilmélység-ellenőrző is.
Az alapár 5,4 millió forint környékén van, a rendelhető extra felszerelések sora németesen hosszú, könnyen fel lehet majd tornászni az árat 8 millió forint fölé. Az 1,0 és 1,5 literes TSI (90-150 lóerő), illetve 1,6-os TDI (115 lóerő) motorokkal választható Scalát vezethettük is, a menetpróbán szerzett tapasztalatokról a héten részletesebben is olvashatnak majd nálunk.
A kétliteres dízelmotorral hajtott Kodiaq RS méretei és menetteljesítményei (0-100 km/h: 6,9 s) tiszteletet parancsolnak.
A 240 lóerős, vadul kinéző SUV-nak komoly ellenfelekkel megküzdenie,
alapára ugyanis majdnem 15 millió forint, egy rendesen felextrázott példány pedig a 18 milliót is meghaladja. Veszélyes terep, mert ennyiért már a prémiumkategóriából is bőven szemezgethetünk (itt olvashat róla menetpróbát).
A piac azonban úgy tűnik, hogy imádja, az importőr adatai szerint az idei év májusáig, a tervezett számokat messze felülmúlva már 92 darabot értékesítettek belőle. Egyébként a Kodiaq az egyetlen 7 üléssel is rendelhető Skoda, így ez az a modell, amelyre felvehető a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása. Ehhez nem kell persze az RS-verziót választani: most minden kedvezményt érvényesítve akár 5,5 millió forintért beülhetünk a legnagyobb Skodába.
Most első alkalommal lehetett élőben szemügyre venni a Skoda vadonatúj modelljét, a Kamiqot.
Az új autó 4,24 méteres hosszával a márka legkisebb városi SUV-ja lesz.
Érdekes, hogy nem tették nagyon magasra a karosszériát, az autó a 153 centiméteres magasságával csak 6 centivel magasabb a Scalánál, de a Karoqnál, a közepes SUV-nál több mint 7-tel alacsonyabb. A Kamiq inkább átmenet egy kis kombi és egy városi SUV között, ami egyébként népszerű párosítás lehet.
Kinézetre persze nagyon könnyen összetéveszthető a nagytestvérrel, a Karoqkal, de a belső már egy lépéssel előrébb jár, az új elrendezést kapta meg, ahol a központi kijelző különállóan uralja az első traktust. Helykínálata rendben van, a csomagtartó magas pereme viszont első ránézésre nem túl praktikus. A motorokat tekintve az 1,0 és 1,5 TSI-k lesznek elérhetőek 95 és 150 lóerő között, dízelből pedig csak az 1,6-ossal kínálják, ami 115 lovas.
Néhány éve már elérhető az itthon nem túlzottan népszerű G-tec-rendszer is a Skodákhoz, ez jelen esetben egyliteres,
90 lóerős motort takar, amely földgázzal (CNG-vel) is működik.
A Kamiq árazása folyamatban van, de, hacsak nem történik valami csoda, akkor a kategória átlagánál pár százalékkal magasabb listaárakat várhatunk. Az első Kamiqok október környékén érkeznek a kereskedésekbe, a sietősök tehát legkorábban az év vége felé vehetik át az új autóikat.
A sikeres cseh modell elérkezett a modellciklus feléhez, így szabad szemmel is észrevehető faceliftet kapott. Azért túlzásokba nem estek, talán mert a Superb eddig sem tűnt elavultnak: módosítottak kicsit a hűtőrácson és a lökhárítókon, illetve a belső tér anyagain is javítottak.
Már LED Mátrix fényszóró is rendelhető a kocsihoz,
a márkánál először már az alapverzió is teljes LED-világítást kap.
Mégis, a legnagyobb újdonság az első plug-in hybrid modell érkezése, ez a Superb iV. A hajtáslánc tulajdonképpen a Passat GTE-től érkezik, ezért használja még a kifutó 1,4-es, és nem az új, 1,5-ös TSI-motort, amit egy 13 kWh-s akkumulátorral és villanymotorral párosítottak.
A nálunk zöld rendszámra jogosult autó így
50 kilométer feletti tisztán elektromos hatótávval rendelkezik
a gyár szerint, de ha ez a gyakorlatban csak 35 lesz, sokunk napi ingázását akkor is képes lesz tisztán elektromos árammal legyűrni. A minden tekintetben jobb, újragondolt Superb átlagosan 4%-kal kerül majd többe a jelenleginél.