A Goodwoodi Sebességfesztiválon mutatta be a Mercedes a kompakt modellsorozatának két csúcsmodelljét, az AMG-nél fejlesztett A 45 4MATIC+-t és a CLA 45 4MATIC+-t. Mindkét autóban ugyanaz az új fejlesztésű, kétliteres turbós erőforrás dolgozik, amely
a világ legerősebb négyhengeres szériamotorja,
ráadásul fajlagos teljesítményben (211 lóerő/liter) is kevés jobb van nála, még a hipersportkocsik között is.
Az M139-es kódnevű erőforrás már az alapváltozatban is erősebb, mint a régi A 45 és CLA 45 M133-as jelű motorja, amely eleinte 360, aztán a ráncfelvarrás után 381 lóerőt adott le. Az új motor csúcsteljesítménye 387 lóerő, maximális nyomatéka 480 Nm.
Az S változatban azonban a megemelt (2,1 bar) turbónyomásnak, a golyóscsapágyas turbókompresszornak és még számos egyéb, a 4,0 literes V8-asból átvett trükknek köszönhetően köszönhetően
a teljesítmény eléri a 421 lóerőt, a nyomaték pedig az 500 Nm-t.
Turbómotortól szokatlanul magasan, csak 5000-nél érhető el a maximális nyomaték, a tervezők ezzel
a szívómotorok karakterisztikáját szerették volna leutánozni.
Az sem hétköznapi, hogy a tiltás csak 7200-nél következik be, a motor kifejezetten pörgősnek ígérkezik.
A rajtprogram segítségével az S változat 3,9, a normál 4,0 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, a végsebesség 250 km/órára (elektronikusan korlátozott), de az erősebbnél az AMG Vezetői csomag megvásárlásával ez 270 km/órára növelhető.
Összesen hatféle üzemmód közül lehet választani (csúszós, kényelmes, sport, sport+, verseny, egyéni), de az ESP-t is szabályzó AMG Dynamics elektronikus stabilitássegédnek is négy állása van (basic, advanced, pro és master).
Nyolcfokozatú dupla kuplungos váltó továbbítja az irdatlan erőt a négy kerékhez, a tengelyek közötti nyomatékeloszlást egy elektromechanikus rendszer szabályozza. Újdonság, hogy a Ford Focus RS-hez hasonlóan
az összkerékhajtás programozható, Drift módban például több nyomaték jut a hátsó kerekekre,
ami erőcsúsztatásra is képessé teszi az A 45-öst és a CLA 45-öst. Ezt úgy érik el, hogy a hátsó differenciálmű két oldalán egy-egy többtárcsás kuplunggal egymástól függetlenül lehet szabályozni a hátsó kerekekre jutó nyomaték nagyságát.
Nem csak a hajtásban tér el a tavaly érkezett A 35 és CLA 35 az erősebb testvérektől, az utóbbiak ugyanis agresszívebb megjelenésű aero-csomagot, kiszélesített sárvédőket, más felniket és lökhárítókat, és jelentősen merevebbé tett karosszériát is kapnak, még a motortér alá is bekerült egy új merevítő lemez. Természetesen a fékrendszerük is erősebb, elöl négy, illetve hatdugattyús (S) nyergekkel, 350, illetve 360 mm átmérőjű tárcsákkal. Karbon-kerámia fék nincs felárért sem.