A tavaly bemutatott GLE szabadidő-autó új Coupé változata a Mercedes nyolcadik SUV modellje, egyben
az Audi Q8, a BMW X6 és a Porsche Panamera Coupé közvetlen ellenfele lesz
2020-tól.
Az öt-vagy hétülésesként rendelhető normál GLE-hez képest a GLE Coupé 39 mm-rel hosszabb és 7 mm-rel szélesebb, viszont a tengelytávja 60 mm-rel rövidebb, ami a Mercedes szerint fickósabb megjelenést és agilisabb mozgást eredményez.
A kupésan lapos tetővonal miatt a magasság 56 mm-rel kisebb a normál GLE-hez képest,
valószínűleg a hátsó fejtér is csökken,
viszont a légellenállás 9 százalékkal javul a sportosabb formától. Egyébként a két GLE karosszériája az A-oszlop tövétől előrefelé teljesen megegyezik, attól hátrébb viszont minden elem eltérő.
A csomagtartó alaphelyzetben 655 literes,
lehajtott ülésekkel viszont közel 1,8 köbméterre nő a tér. 60 mm-rel alacsonyabban van a rakodóperem, mint az elődnél, és a légrugók segítségével további 50 mm-rel le is lehet engedni a kocsi farát, ha nehéz tárgyakat kell bepakolni.
Két dízel és egy hibrid benzines hajtással lehet kezdetben megvenni a GLE Coupét, a kilencfokozatú automata váltó és a 4MATIC összkerékhajtás alapáron jár.
A háromliteres, V6-os dízel 272 illetve 330 lóerővel (600 és 700 Nm-rel) lesz kapható 350d és 400d néven,
a GLE 53 AMG elnevezés viszont egy háromliteres, V6-os biturbó benzinest takar, ami 435 lóerőt és 520 Nm-t tud leadni. Ehhez rövid ideig csatlakozhat még a indítómotor-generátor 22 lóereje és 250 Nm-es nyomatéka.
A Coupé légrugós, adaptív gátlós futóművét feszesebbre hangolják, mint a GLE-ét, és a kormányzás is direktebb. Felárért
teljesen aktív, elektomechanikus futómű is rendelhető,
az E Active Body Control.
A 48 V-os elektromos architektúrának köszönhetően egy újgenerációs aktív futómű a kerekeknél külön-külön képes a rugó és csillapítási erőket a pillanatnyi szituációhoz igazítani villanymotorok segítségével, amelyek rossz minőségű úton még áramot is termelnek a futómű mozgásaiból. Hasonló rendszer jelenleg csak az Audi A8-hoz kapható.
Az E Active Body Control nemcsak a nemkívánatos oldaldőlést képes megakadályozni, hanem a nemkívánatos hosszirányú mozgásokat, a bólintást és a hátsó tengely süllyedését is.
Kanyarban enyhén megdönti a karosszériát a természetessel ellentétes oldalra (mint egy motorkerékpár),
amivel az utasokat érő nehézségi erőket csökkenti. A GLS kamerával figyeli az előtte lévő útburkolat minőségét, és ha rossznak értékeli, akkor ahhoz igazodva időben felpuhítja a futóművet.
Az E Active Body Control a terepezési képességeket is drámaian javítja, mivel a sofőr bentről, az érintőképernyőn beállíthatja az egyes kerekekhez tartozó be- és kirugózás mértékét (vagyis az adott kerék helyzetét), amivel kemény terepen, az egyik kerék árokba futása esetén is a vízszinteshez közelítő helyzetbe hozható a karosszéria, és javítható a többi kerék tapadása.