Kijöttek a pontos augusztusi értékesítési adatok a Jato Dynamicstól az Európai Unió országaira, és kiderült, hogy
a kontinens legnépszerűbb autója továbbra is a Volkswagen Golf,
26 411 autóval. Igaz, az értékesítése 23,6 százalékkal csökkent az egy évvel ezelőtti állapothoz képest, vélhetően a hamarosan érkező nyolcadik generáció miatt.
Az igazi meglepetés nem az öregedő Golf megtartott első helye, hanem az, hogy
a Dacia Duster feljött a második helyre.
A román SUV 2017-ben bemutatott második generációjából 19 451 darabot adtak el Európában, ami közel 11 százalékos növekedés 2018-hoz képest. Az első 5-be egyébként csak Volkswagen és Dacia modellek kerültek be, a Golf és a Duster után a T-Roc (18 262 autó), a Sandero (17 764 autó) és a Polo (16 692 autó) következik a sorban.
A márkák között a Volkswagen fölénye elképesztő, kétszer annyi autót adott el a márka, mint a második helyezett Ford, és ebbe a konszernhez tartozó többi márka (Audi, Skoda, Seat, Porsche, stb.) természetesen nincs is beleszámolva. Ebben a listán a Dacia csak a 9. helyezett, aminek oka a szűk modellpaletta. Tavalyhoz képest a Smart és
a Suzuki tudott a legnagyobbat előrelépni,
előbbi 100, utóbbi 40 százalékkal növelte eladásait.