A Belügyminisztérium a Vezess kérdésére elárulta, hogy
2020 első negyedévében várható, hogy az okmányirodák elkezdjék az S-sel kezdődő rendszámok kiadását,
a portál számításai szerint azonban a váltás akár már idén decemberben is megtörténhet. Ha tényleg így lesz, akkor a jelenleg még használt, 16 hónapja bevezetett R jelzésű sorozat rekord gyorsan futna ki, a korábbi, P-vel kezdődőknek ehhez 20 hónapra volt szüksége.
Két dolgon múlik, hogy egy rendszámtípusból mennyi fogy: az értékesített és forgalomba állított új járművek, valamint a külföldről behozott, honosított használtak mennyiségén. Idén szeptemberig az új autók értékesítése 10 százalékkal haladta meg a tavalyi értéket (112 ezer autó), amit a használtaknál tapasztalható 2,2 százalékos visszaesés (117 ezer autó) sem ellensúlyozott.
A leglassabban a gazdasági válság idején (amikor bezuhantak az autó-eladások) fogytak a rendszámok, az L betűt 2007 decemberétől 2012 márciusáig, az M-et pedig 2011 novemberétől 2015 márciusáig osztották. Ha a jelenlegi mértékben növekszik a hazai autópiac, akkor
a jelenleg használt 3 betű – 3 szám formátum 2026-ban érhet véget.
Idén rekordot dönthet az egyéni rendszám (3 betű és 3 szám még szabad kombinációja), és az egyedi (4 vagy 5 betű, plusz 2 vagy 1 szám) rendszámok értékesítése is. Pedig
egyik sem olcsó, előbbi 112 450, utóbbi 435 ezer forintba kerül.
Szeptemberig 1410 darab egyénit és 161 darab egyedit adott ki az illetékes kormányhivatal, míg tavaly egész évben 1618 egyénire és 181 darab egyedire volt igény.