Az elektromos járművek egyik fontos jellemzőjét állítja kontrasztba napjaink nagyvárosainak talán legidegőrlőbb tulajdonságával az a reklámkampány, amely a Peugeot e-208 bevezetését támogatja Franciaországban.
Mi az, amiből a világ minden nagyvárosában több van, mint kellene, ráadásul soha nem fogunk kifogyni belőle?
A válasz: a zaj.
Ha egy város járműállományát 100 százalékban villanyautókra cserélnénk, az észlelhető zajszint 30 százalékkal csökkenne.
A Peugeot egy csavarral előnyt kovácsolt a zaj hátrányából. A hanghullámok ugyanis terjedésük során rugalmasan összesűrítik a közeget, amiben terjednek, így helyzeti és mozgási energiával is rendelkeznek. Ezt az energiát sikerült munkára fogni – még ha csak egy figyelemfelhívó reklámkampány idejére is.
Párizs legzajosabb pontján két különleges óriásplakátot állítottak fel, amelyeket
a világon elsőként hangérzékelő szenzorokkal borítottak be.
A 30 mm átmérőjű piezoelektromos lapkák a hangnyomást elektromos energiává alakítják át. A több ezer szenzor elegendő áramot termel ahhoz, hogy segítségével tölteni lehessen a Peugeot e-208 akkumulátorát.