Nehéz elhinni, de
már hat éve gyártják a Jaguar egyetlen sportautóját
, a kétajtós F-Type-ot. A magyar utakon viszonylag ritkának számít, de arra azért sokan emlékezhetnek, amikor az Aranyélet c. sorozat harmadik évadában Olasz Renátó egy V8-as, kompresszoros példánnyal száguldott a Dunakanyar országútjain.
2017-ben már kapott frissítést a modell, a mostani változásokkal az lehet a Jaguar célja, hogy az F-Type ne tűnjön túlzottan elavultnak legfőbb konkurense, az idén érkezett új Porsche 911 mellett. Hogy könnyű legyen felismerni a 2020-as modellévű változatot,
alaposan átszabták a szép kocsi orr-részét:
a fényszórók a sárvédők tetejéről lejjebb, a lökhárító két sarkába költöztek, amitől teljesen más lett az F-Type karaktere: most érettebb, gonoszabb, magabiztosabb benyomást kelt.
Belül látszólag semmi nem változott, de a sajtófotók alaposabb átböngészése után észre lehet venni a jobb anyagokat és a továbbfejlesztett Touch Pro infotainment rendszer 10 colos érintőképernyőjét.
A 12,3 colos digitális műszerfal is új,
a korábbinál nagyobb fokú személyre szabhatóságot biztosít. Szerencsére a klímaszabályzó tekerőgombok megmaradtak, ami egy sportos autóban azért fontos, mert így nem kell a légkondit is a menürendszerből állítani, ami elterelné a sofőr figyelmét az útról.
A motorháztető alatt is történtek változások. Sajnos
a remek hangú, soros, hathengeres, kompresszoros motort az alacsony kereslet miatt már hiába keressük a kínálatban.
Ami maradt, az a kétliteres, 300 lóerős Ingenium turbómotor és a régi ötliteres, kompresszoros V8-as, 450 és 575 lóerővel. Bár a négyhengeres jóval gyengébb a két V8-asnál, az előnyei között meg kell említeni az alacsonyabb fogyasztást, vételárat és a 120 kilóval kisebb tömeget. Utóbbi jelentősen javítja a kocsi egyensúlyát és kormányreakcióit, hiszen ennyivel kevesebb súly terheli az első tengelyt.
Az 570 lóerős V8-as F-Type
3,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/órára,
a végsebessége kereken 300 km/óra. Persze, nem lassú a négyhengeres sem, a százas sprintet 5,4 másodperc alatt teljesíti, a végsebessége pedig 250 km/óra. Csak a V8-asokhoz lehet rendelni a vezethetőséget jelentősen megkönnyítő, de a tömeget tovább növelő összkerékhajtást. Az összkerekes, csúcsfelszereltségű kabrió tömege 1760 kiló, ami közel negyed tonnával több annál, amennyit a négyhengeres kupé nyom.
Minden változat aktív kipufogót kap.
Korábban sok panasz érte a V8-as kipufogóját,
hogy elviselhetetlenül hangos (bár a szokatlanul nyers, karakteres hangszín mindenkinek tetszett), ezért most kapott egy csendes funkciót, amivel nehezebben fogja a Jaguar tulaja megutáltatni magát a szomszédjaival, amikor éjszaka hazaér.