Meglepően olcsó lett a Volkswagen villanyautója

Volkswagen e-up! (2020)
The new Volkswagen e-up!
Vágólapra másolva!
Majdnem megduplázódott az e-Up! akkumulátor kapacitása, mégis a réginél kedvezőbb áron, akár 5 millió forint alatt is elérhető a hazai márkakereskedésekben.
Vágólapra másolva!
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)

2013-ban jelent meg a Up! miniautó elektromos változata e-Up! néven, amely

a Volkswagen történetének első, árammal hajtott sorozatgyártású modellje volt.

Az első generációs példányok 18,7 kWh-s akkumulátor kapacitása WLTP-szabvány szerint 133 kilométeres hatótávolságot tett lehetővé. A Volkswagen közel 500-at értékesített az e-Up!-ból Magyarországon, többek között közösségi autómegosztó szolgáltatóknak (GreenGo, Mol Limo).

Külsőre alig változott, a lényeg az új akku

Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)

Ugyan a külső megegyezik a 2013-ban bemutatott modellével, a benne rejlő technológia teljesen megújult. A legnagyobb változást az hozta, hogy 18,7 kW óráról

közel a duplájára, 36,8 kW órásra nőtt a lítium-ion akkumulátor kapacitása

(ebből egyébként 32,3 kW óra a ténylegesen felhasználható), a hajtás többi alkatrésze gyakorlatilag változatlan maradt. A 14 modulból álló akkumulátort két blokkra osztották, amelyeket az első és a hátsó ülések alatt helyeztek el.

Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)

A megújult e-Up! ezeknek köszönhetően átlagosan 12,7-12,9 kWh/100 kilométer fogyasztással is beéri, így – WLTP-szabvány szerint – 133 kilométerről 260 kilométerre nőtt a hatótávolsága. Ideális körülmények között egy töltéssel Budapestről akár Pécs, Békéscsaba, Debrecen és Szombathely is elérhető; persze a miniautó inkább városi környezetben érzi otthon magát.

A 100 kilométerre vetített költség 37,6 Ft/kW áron kalkulálva 500 forint körül alakul.

Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)

A megújult e-Up! Standard üzemmódban

11,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

A villanymotor legnagyobb teljesítménye ebben az üzemmódban 83 lóerő, maximális nyomatéka 212 Nm, amely már álló helyzetből rendelkezésre áll. A legnagyobb sebesség 130 km/óra, amelyet elektromosan korlátoz a rendszer annak érdekében, hogy a hatótáv ne csökkenjen drasztikusan. Egyfokozatú fix áttétel gondoskodik az erőátvitelről, így kuplungolni és váltani nem kell.

Már egyen- és váltóárammal is tölthető

Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)

A teljesítményt, így a fogyasztást és a hatótávot a sofőr a vezetői profilokkal is befolyásolhatja, a Standard mód mellett

létezik Eco vagy Eco+ program is,

ezekben csökken a teljesítmény és a fogyasztás is, utóbbiban már klímázni sem lehet.

Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)

De nemcsak a vezetési módoknak, hanem a rekuperációs rendszernek is több állása van, és a beállítás függvényében kezd el a gázpedál felengedésével, automatikus fékezéssel áramot visszatermelni. Alapesetben szabadon gördül az e-Up!, a másik végletben, a váltó B állásba kapcsolásával viszont olyan fékerőt biztosít gázelvételkor, amely szinte

lehetővé teszi az egypedálos vezetést is.

Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)

Újdonság, hogy a megújult e-Up! már egyenárammal és váltóárammal is tölthető. Amennyiben az akkumulátor teljesen lemerül,

1 óra alatt 80 százalékosra tölthető fel

egyenáramú CCS csatlakozóval, a maximális töltési teljesítmény ebben az esetben 40 kW. Váltóáram használatával, 7,2 kW-os aljzaton pedig közel 4 óra alatt érhetjük el ezt a töltöttségi szintet.

5 millió forint alatt megvásárolható

Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)

A megújult e-Up! legnagyobb vonzerejének a megnövelt hatótávolság mellett az ára számít, a listaáron 7,5 millió forintért kapható modell most 1 millió forintos importőri árkedvezménnyel, az autó értékére vetített 21 százalékos állami ártámogatással (1,37 millió Ft) és a Wallbox falitöltővel (a box ára tartalmazza a felszerelés előtti felmérést)

5,15 millió forintért vásárolható meg.

Porsche Bankos finanszírozás esetén ez további 300 ezer forinttal csökkenthető, 4,85 millió forintra.

Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)

Ráadásul az alapfelszereltség sem mondható szegényesnek, mert a Bluetooth csatlakozásra alkalmas rádiót, az okostelefontartót és USB-csatlakozót,

az automata klímaberendezést, az első elektromos ablakokat, továbbá a sávtartó asszisztenst is tartalmazza.

Az alapfelszereltség az egyedi extrákon túl négyféle csomaggal bővíthető, melyekben a fűthető első ülésektől az automatikus fényszórón át az esőérzékelős ablaktörlőig sok minden megtalálható.

Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)
Volkswagen e-up! (2020)

„Az e-Up! kedvező költségeinek köszönhetően jó lehetőséget biztosít azoknak, akik szeretnének belekóstolni a Volkswagen elektromos világába" – mondta Dalnoki Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója. "Az előzetes információink alapján

összesen 275 darabos kvótát kap Magyarország,

így érdemes ezt az ajánlatot minél előbb megragadni, hiszen – amint azt a Citigoe iV kapcsán is tapasztalta a Skoda – nagy az érdeklődés a városi elektromos kisautók iránt, és az értékesítés 2020 végén lezárul" - tette hozzá.

50 elektromos autó a VW-csoport kínálatában 2025-ig

A kizárólag elektromos autókból álló Volkswagen ID család számos új modellel érkezik a piacra 2020-tól kezdődően. Éppen ezért a jövő év végén a gyártókapacitást is az ID modellekre optimalizálják, így például az megújult e-up! is csak 2020 végéig lesz kapható, mivel a szlovákiai gyárat is az új elektromos autók gyártására állítják át.

Elsőként a Golf-méretű ID.3 mutatkozik be hazánkban jövőre, amelynek a gyártását már novemberben elkezdték, majd azt követi az ID.CROZZ, az ID.BUZZ és az ID.VIZZION; de később az e-Up! méretében is érkezhet új mini. A Volkswagen csoportszinten 2025-ig évi 3 millió elektromos autó gyártását tervezi, amely az összeértékesítésük 20-25 százalékát teheti ki. A tervek szerint addigra közel 50 különböző modellt kínál a konszern a vásárlóknak, ebből az anyamárka 20 típussal veszi ki a részét.

A Volkswagen-csoport és partnerei 2025-ig közel 36 ezer elektromos töltőállomást építhetnek Európa-szerte, amelyből közel 11 ezret kizárólag a Volkswagen márka telepít majd. A konszern komoly erőfeszítéseket tesz az IONITY gyorstöltő hálózatának kiépítésére is, amelynek keretében várhatóan 400 töltőpark létesülhet Európa fő autópályái mentén 2020 végéig.
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!