2013-ban jelent meg a Up! miniautó elektromos változata e-Up! néven, amely
a Volkswagen történetének első, árammal hajtott sorozatgyártású modellje volt.
Az első generációs példányok 18,7 kWh-s akkumulátor kapacitása WLTP-szabvány szerint 133 kilométeres hatótávolságot tett lehetővé. A Volkswagen közel 500-at értékesített az e-Up!-ból Magyarországon, többek között közösségi autómegosztó szolgáltatóknak (GreenGo, Mol Limo).
Ugyan a külső megegyezik a 2013-ban bemutatott modellével, a benne rejlő technológia teljesen megújult. A legnagyobb változást az hozta, hogy 18,7 kW óráról
közel a duplájára, 36,8 kW órásra nőtt a lítium-ion akkumulátor kapacitása
(ebből egyébként 32,3 kW óra a ténylegesen felhasználható), a hajtás többi alkatrésze gyakorlatilag változatlan maradt. A 14 modulból álló akkumulátort két blokkra osztották, amelyeket az első és a hátsó ülések alatt helyeztek el.
A megújult e-Up! ezeknek köszönhetően átlagosan 12,7-12,9 kWh/100 kilométer fogyasztással is beéri, így – WLTP-szabvány szerint – 133 kilométerről 260 kilométerre nőtt a hatótávolsága. Ideális körülmények között egy töltéssel Budapestről akár Pécs, Békéscsaba, Debrecen és Szombathely is elérhető; persze a miniautó inkább városi környezetben érzi otthon magát.
A 100 kilométerre vetített költség 37,6 Ft/kW áron kalkulálva 500 forint körül alakul.
A megújult e-Up! Standard üzemmódban
11,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.
A villanymotor legnagyobb teljesítménye ebben az üzemmódban 83 lóerő, maximális nyomatéka 212 Nm, amely már álló helyzetből rendelkezésre áll. A legnagyobb sebesség 130 km/óra, amelyet elektromosan korlátoz a rendszer annak érdekében, hogy a hatótáv ne csökkenjen drasztikusan. Egyfokozatú fix áttétel gondoskodik az erőátvitelről, így kuplungolni és váltani nem kell.
A teljesítményt, így a fogyasztást és a hatótávot a sofőr a vezetői profilokkal is befolyásolhatja, a Standard mód mellett
létezik Eco vagy Eco+ program is,
ezekben csökken a teljesítmény és a fogyasztás is, utóbbiban már klímázni sem lehet.
De nemcsak a vezetési módoknak, hanem a rekuperációs rendszernek is több állása van, és a beállítás függvényében kezd el a gázpedál felengedésével, automatikus fékezéssel áramot visszatermelni. Alapesetben szabadon gördül az e-Up!, a másik végletben, a váltó B állásba kapcsolásával viszont olyan fékerőt biztosít gázelvételkor, amely szinte
lehetővé teszi az egypedálos vezetést is.
Újdonság, hogy a megújult e-Up! már egyenárammal és váltóárammal is tölthető. Amennyiben az akkumulátor teljesen lemerül,
1 óra alatt 80 százalékosra tölthető fel
egyenáramú CCS csatlakozóval, a maximális töltési teljesítmény ebben az esetben 40 kW. Váltóáram használatával, 7,2 kW-os aljzaton pedig közel 4 óra alatt érhetjük el ezt a töltöttségi szintet.
A megújult e-Up! legnagyobb vonzerejének a megnövelt hatótávolság mellett az ára számít, a listaáron 7,5 millió forintért kapható modell most 1 millió forintos importőri árkedvezménnyel, az autó értékére vetített 21 százalékos állami ártámogatással (1,37 millió Ft) és a Wallbox falitöltővel (a box ára tartalmazza a felszerelés előtti felmérést)
5,15 millió forintért vásárolható meg.
Porsche Bankos finanszírozás esetén ez további 300 ezer forinttal csökkenthető, 4,85 millió forintra.
Ráadásul az alapfelszereltség sem mondható szegényesnek, mert a Bluetooth csatlakozásra alkalmas rádiót, az okostelefontartót és USB-csatlakozót,
az automata klímaberendezést, az első elektromos ablakokat, továbbá a sávtartó asszisztenst is tartalmazza.
Az alapfelszereltség az egyedi extrákon túl négyféle csomaggal bővíthető, melyekben a fűthető első ülésektől az automatikus fényszórón át az esőérzékelős ablaktörlőig sok minden megtalálható.
„Az e-Up! kedvező költségeinek köszönhetően jó lehetőséget biztosít azoknak, akik szeretnének belekóstolni a Volkswagen elektromos világába" – mondta Dalnoki Balázs, a Volkswagen márkaigazgatója. "Az előzetes információink alapján
összesen 275 darabos kvótát kap Magyarország,
így érdemes ezt az ajánlatot minél előbb megragadni, hiszen – amint azt a Citigoe iV kapcsán is tapasztalta a Skoda – nagy az érdeklődés a városi elektromos kisautók iránt, és az értékesítés 2020 végén lezárul" - tette hozzá.
50 elektromos autó a VW-csoport kínálatában 2025-ig
A kizárólag elektromos autókból álló Volkswagen ID család számos új modellel érkezik a piacra 2020-tól kezdődően. Éppen ezért a jövő év végén a gyártókapacitást is az ID modellekre optimalizálják, így például az megújult e-up! is csak 2020 végéig lesz kapható, mivel a szlovákiai gyárat is az új elektromos autók gyártására állítják át.