A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNKoch Máté
12:25VívásMate Tamas Koch-Grabiel Lugo
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNPupp Réka
12:50CselgáncsOdette Giuffrida-Reka Pupp
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
13:40VívásJakub Jurka-Gergely Siklosi
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
NyílNyíl

A magyarok kedvenc Ikarusaival bővült a Közlekedési Múzeum gyűjteménye

i
Vágólapra másolva!
Két új Ikarusszal bővült a Közlekedési Múzeum gyűjteménye, ezzel tízre emelkedett az utóbbi hónapokban beszerzett buszok száma.
Vágólapra másolva!

A megújuló Közlekedési Múzeum gyűjteményébe ezúttal egy Ikarus 211-es és egy Ikarus 280-as kerülhetett be. Az Ikarus 211-es a 200-as típuscsalád egyetlen nagyobb szériában gyártott midibusza volt. Összesen 5650 darab készült belőlük 1974 és 1990 között; szinte kizárólag csak a hazai és az akkori NDK piacra.

A típust a Volán vállalatok kisebb forgalmú helyközi vonalakon, különjáratokon és szerződéses járatokon használták, a fővárosban ilyen közlekedett a „Várbusz" vonalán. A Múzeum Ikarus 211-es autóbusza 1990-es gyártású és leginkább a korszakban még jellemző munkásszállító buszként használták.

Forrás: Közlekedési Múzeum

Az Ikarus 280-as az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár legsikeresebb, világszerte ismert és használt városi-elővárosi csuklós busza volt. Az 1972-ben bemutatott, 1973-tól sorozatban gyártott autóbuszból 2002-ig több mint hatvanezer darabot gyártottak a világ számos országába. Becslések szerint az 1970-es és 1980-as években a világ csuklósbusz-gyártásának a kétharmadát ez a típus tette ki.

Sikerét jelzi, hogy a világ számos országa vásárolt belőle: forgalomba állították a Szovjetunióban, Lengyelországban, Törökországban, Csehszlovákiában, de eljutott Kínába, Venezuelába, Tunéziába, Iránba és Tanzániába is.

Forrás: Közlekedési Múzeum

A Múzeum autóbusza 1986-ban gördült ki az Ikarus gyár kapuján, majd fővárosi vonalakon üzemelt, egészen 2014-es selejtezéséig. A kocsi az utasok és közlekedésbarátok által kedvelt harmonikaajtós kivitelű; ez volt az egyik legutolsó harmonikaajtós kocsi a BKV-nál.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!