A tápláléklánc csúcsán - BMW X7 M50d teszt

BMW X7
Vágólapra másolva!
A cetcápákról tudjuk, hogy hatalmasak, nyugodtak és nem esznek embert, ugyanakkor nincsen természetes ellenségük. Az X7-es BMW drabális méreteivel egyszerre lenyűgöző és ijesztő, de valamiért sokkal kevésbé hat agresszívnek, mint kistestvérei, az X5-ös vagy az X6-os. Egy hetet töltöttünk a gyomrában és meglepő felfedezéseket tettünk.
Vágólapra másolva!
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7

Amikor itthon már a Swiftet sem lehet újonnan eladni, mert mindenki Vitarát vesz, akkor nem túlzás arról beszélni, hogy az SUV-őrület soha nem látott méreteket öltött. A kategória persze Amerikában őshonos, ahol nagy hagyománya van az itthon szinte ismeretlen full-size – azaz teljes méretű - SUV méretosztálynak, ennek megfelelően a legtöbb gyártó jelen is van a szegmensben.

5,15 méter hosszú, 2 méter széles, a tengelytávja 3,1 méter Forrás: Origo

A Cadillac Escalade, a Lincoln Navigator, a Ford Expedition vagy a Toyota Sequoia már sok-sok generáció óta megszokott utcabútorok a tengerentúlon, itthon azonban alig látni belőlük. Nem véletlenül nem forgalmazzák őket Európában: ezek az autók 5 métert jócskán meghaladó hosszukkal nem igazán mozognak komfortosan a hazai utakon,

városban kifejezetten nehézkes velük a közlekedés.

BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7

A német prémiumgyártók viszont lehetőséget (és presztízst) láttak az öreg kontinensen is, így elsőként a Mercedes, most pedig a BMW is belépett erre a piacra, előbbi a GLS (korábbi nevén GL) nevű modellel, utóbbi az idén debütált X7-essel. Az amerikai kötődés miatt pedig mindkét autót kinn is szerelik össze, a BMW-t Dél-Karolinából szállítják a világ minden tájára.

Gazdagok és még gazdagabbak

Érdekes a környezet reakcióját figyelni, amikor az ember az X7-essel jár-kel. Azt vettem észre, hogy

nem igazán félnek tőle az emberek, sokkal inkább kíváncsian fordulnak felé,

mi is lehet ez az óriásragadozó. Tiszteletet parancsoló, már a méreteinél fogva is, de akadnak nála sokkal agresszívebb formatervű luxus-terepjárók is, akár tízmilliókkal olcsóbban is.

BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7

A legszebb öröm érzését is sikerült átélnem, amikor begurultam egy-egy X5-ös vagy X6-os mellé és a sofőrnek lebiggyedt a mosolya. Igen, van nagyobb és drágább, lehet kezdeni gyűjteni. Gyorsulni sajnos nem tudtam velük, mert az első kereszteződésnél le kellett fordulnom, hogy egy trafikosnál feltöltsem a Dominó kártyámat.

Elsősorban nem Európának készült

A X7-es gyakorlatilag egy, a 7-es BMW minden luxusával felruházott szabadidő-autó. 5,15 méter hosszú, 2 méternél is szélesebb és magasabb, mint egy átlagos német férfi. Mindehhez úgy

közel 2,5 tonna,

hogy a 6 fotel egyikében sem ül senki és a 83 literes tank is üres. Tehát könnyedén 3 tonna fölé pakolhatjuk egy sima, unalmas hétköznapon, a megengedett össztömeg 3290 kiló.

A műszerfal pont olyan, mint a valamivel kisebb és olcsóbb X5/X6 párosban Forrás: Origo

Ezek a méretek nemcsak papíron tájidegenek, a mindennapokban is akadtak vele problémáim. A felújítás alatt álló M0-s terelősávokban például nem mertem egy kamiont sem megelőzni,

annyira szélesnek éreztem, de a belvárosi kis utcákban is izzadtam forgolódás közben.

Nem is beszélve a parkolásról, amit kiváló kamerarendszer és asszisztensek hada segít, de hiába, ha a parkolóhelyeket autókra méretezték, nem pedig dízelmozdonyokra. A 422 ezer forintos összkerék-kormányzást mindenesetre érdemes megrendelni, mert megkönnyíti a fordulást, manőverezést.

BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7

A dizájn is a zászlóshajó 7-est idézi, a morbid méretű vesékkel, a szűkre rajzolt LED-es (felárért lézer) fényszórókkal és az M-es lökhárítókkal nem tűnik úgy, mintha lehetne még fokozni az arcoskodást. Pedig szerintem van még ott némi hely, már látom magam előtt a következő generációt a még grandiózusabbra rajzolt vesékkel, melyeknek a zseniális bajor mérnökök a belsejébe tervezik majd a lézerágyúkat meg a többi világítótestet, ezzel még markánsabbá téve a márkaidentitást.

Helyből nincs hiány

Az X7-es létezésére talán az egyetlen igazi mentség a beltér, ahol akár hat felnőtt is kényelmesen elfér, ilyet eddig egyetlen BMW sem tudott.

Létezik hétüléses verzió is,

de ott a második sor közepére ültetett utas nem lesz maradéktalanul boldog. A három sorban található fotelek mindegyikéhez külön klímapanel, árnyékoló és napfénytető jár, melyeket mindenki magának állítgathat.

BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7

Négy ember tényleg fejedelmi kényelemben utazik itt, és meglepetésre

a leghátsó sor is alkalmas átlagos méretű felnőttek hosszabb távon való transzportálására,

pedig a legtöbb hétülésesben csak gyerekek férnek el leghátul. Ekkor viszont csak 326 liternyi csomagtér marad, aki hatodmagával indul nyaralni, az nem lesz vele elégedett, de persze négy vagy öt személlyel kompromisszummentes a helykínálat.

BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7
BMW X7

Kifogástalan az anyaghasználat, a lehetőségek száma közelít a végtelenhez a kárpitok, fabetétek és egyéb egyedi hangulati elemek tekintetében, viszont az csalódás, hogy a műszerfal pont olyan, mint az X5-ösben. Az új kormány nekem nem igazán tetszik, a régebbiek sportosabbak voltak, de a fogása ennek is príma. Természetesen már teljesen digitális a műszerfal, és eltart néhány napig, míg kiismeri rajta magát az ember, de meg lehet szokni.

A kristályhatású váltókar is feláras, bal oldalon alul a vezetési módokat választhatjuk ki, jobb oldalt pedig a futómű magasságát állíthatjuk be Forrás: Origo

Szintén új a fedélzeti rendszer, az érintőképernyős iDrive 7.0, ami érezhetően gyorsabb a korábbiaknál és elvileg vezeték nélküli Apple CarPlay integrációt is tud már. A hátsó szórakoztató rendszeren a második sorban filmet is lehet nézni menet közben (ez elöl csak álló helyzetben lehetséges), de nekünk elsőre nem ment, mert a rendszer nem ismerte fel a 128 GB-os pendrive-ot. Szerencsére egy 32 gigással megbirkózott, de azért ez nagyon nem 2019-es hozzáállás.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni az X7-est!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!