Vámpírfoga nőtt, de nem kell félni tőle - Peugeot 208 menetpróba

Peugeot 208 menetpróba (2019)
Vágólapra másolva!
Nem mindennapi az ilyen premier: egyszerre benzines, dízel és elektromos változatokkal lép piacra a Peugeot új kisautója, de nehéz örökséget cipel, hiszen a 205-össel és 206-ossal elért 5-10 milliós eladási rekordok a mai világban szinte megismételhetetlenek. Cselhez folyamodtak tehát a franciák – az új 208-as az extrák egy részét és a műszerfalat a nagyoktól örökölte, nem is beszélve az izgalmas dizájnról.
Vágólapra másolva!

Nyolc évvel ezelőtt különleges autó mutatkozott be a Peugeot 508 kombi alváltozataként. Úgy hívták, RXH, és bár a dízel-hibrid hajtás zsákutcának bizonyult, jól mutatta a franciák útkeresését az emissziócsökkentésben. Ráadásul ezen kísérletezett először a gyártó, pontosabban Bocsi Attila dizájner a nappali fény kreatív elrendezésével, a kétszer három LED-sávot oroszlánkaromhoz hasonlították.

Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)

Mára nagyot fordult a világ: terepkombija nincs a márkának (SUV-szerűsége viszont annál több), hibrid helyett villanyautót kínál alternatívaként, Bocsi elhagyta a Peugeot-t - évek óta egy olasz cégnek tervez - de az oroszlánkarom maradt. Igaz, némileg átalakult,

az új 208-ason például egy-egy hosszanti, markáns csík lett belőle,

ami az egyedi fényszóródizájnnal és az óriásmaszkkal együtt elég látványos – kicsit talán vámpírosra vette a figurát.

Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)

A menetpróba előtt és után néhány napig a fő riválisnak számító új Renault Clio vendégeskedett szerkesztőségünknél, amellyel állítólag annyira elégedettek a vevők, hogy alig nyúltak a formájához – pont úgy néz ki, mint a kifutó generáció. Nos, a Peugeot 208-nál épp fordított a helyzet, ordít róla, hogy vadonatúj. Még az arányai is megváltoztak (a hátrébb helyezett szélvédővel hosszabb lett a motorházteteje), és mozgalmas élek tagolják lemeztestét.

Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)

Visszatérnek az 508-as vonalai, csak S-méretben

Véletlenül sem lehet azzal vádolni, hogy profilból egyterűs lenne a sziluettje, szokatlan viszont, hogy rövidek az első és különösen a hátsó ajtók.

Sportos háromajtósként ütne nagyot, olyan karosszéria viszont nincs,

miként a kombi is történelem – akárcsak a többieknél a kiskategóriában. Hátul is ütős viszont a dizájn, az 508-as stílusában sötétített, műanyag csíkkal összekötött lámpákat használnak.

Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)

Ennyire friss karosszéria alá vadonatúj padlólemez dukál: a kis Peugeot a CEMP-architektúrára épül, ami a belső égésű motorok mellett elektromos hajtás befogadására is alkalmas, ráadásul nagyjából 30 kilós diétát is lehetővé tett. A tengelytáv csak minimálisan nőtt a kifutó modellhez képest, a teljes hossz viszont már átlépte a négy métert, joggal feltételezhetjük tehát, hogy a helykínálattal sem lesz gond.

Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)

Csakhogy itt visszaütnek a harcias orrhoz módosított arányok, a csomagtartó 265 literes térfogata ebben a műfajban csak közepes osztályzatot kaphat.

A szűk hátsó ajtókivágás a gyakorlatban is fejbe veréssel vagy lábbeakasztással tud kedveskedni

az idemerészkedő felnőtteknek, és bár ezzel véget ér a megpróbáltatások sora, a helykínálatot túlzás bőségesnek nevezni. Oviba gyereket szállítani jó tehát, de családi autónak legalább 2008-ast tessék választani, jelzi finoman a Peugeot.

Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)

3D-s mozi és más francia ínyencségek

Előre beülve viszont olyan világ tárul elénk, ami párját ritkítja a Polók, Fiesták és Yarisok osztályában, pár éve pedig egy középméretű céges hintóban is sci-finek számított volna. Jó, az ajtók műanyagja vagy pár illesztés visszahoz a realitás talajára, de a karbonmintás betét, kontúrvarrás, hangulatfény, míves billenőkapcsolósor, villanykézifékes középkonzol és 10 colos tablet azt üzeni: elértél valamit.

Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)
Peugeot 208 menetpróba (2019)

Mindez persze csak magas felszereltséggel jár, akárcsak a fő attrakció, a 3D-s digitális műszerfal, amely változtatható jelzésképével és felbontásával nagyautós atmoszférát ad, s

magas elhelyezése miatt a head-up kijelzőt is feleslegessé teszi.

Ahogy sok újkori Peugeot-ban, itt is egy minikormány fölött lehet rálátni a műszerekre, de sok vezetőnek ülésállítgatás után is beletakarhat a felső karima.

Aki azt akarja, hogy elsárguljon a másfélszer ekkora autóban feszítő szomszéd, csak ültesse be a 208-asba, és léptesse végig a műszerfal jelzésképeit Forrás: Origo

Jó pár USB-csatlakozó és tárolórekesz javítja a használhatóságot, az extrák sorában pedig olyan tételeket találhatunk, mint a vezeték nélküli telefontöltő, a sajnos nem mindig egyértelmű utasításokat adó Tom-Tom Online navigáció, a 180 fokos tolatókamera vagy az aktív holttérfigyelő. Felárért a 208-as adaptív tempomattal követheti az előtte haladót, sávon belül tartja magát (természetesen nem önvezető, a kormányt egy idő után fogni kell), vagy önállóan leparkol.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!